• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403032617600
  • خبرنگار : 71299

یک مسئول در جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام اعلام کرد:

اجرای ۱۵۲ فقره پروژه تحقیقاتی ملی در دولت سیزدهم

اجرای ۱۵۲ فقره پروژه تحقیقاتی ملی در دولت سیزدهم

ایسنا/ایلام رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام بر لزوم نقش‌آفرینی محققان در بخش خصوصی و پتانسیل علمی دانشگاه‌ها برای هم‌افزایی تحقیقات در بخش کشاورزی تاکید کرد.

«علی نجفی‌فر» در گفت‌وگو با ایسنا به دستاوردهای سه ساله مرکز در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: در حوزه پژوهش اجرای ۱۵۲ فقره پروژه تحقیقاتی ملی، مشترک و خاص، مشارکت در  معرفی ۱۹ رقم جدید از محصولات زراعی دیم، انتشار ۸۵ فقره مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، واگذاری شش فقره دانش فنی رویالیتی ارقام اصلاح شده گندم به بخش خصوصی و همچنین کسب رتبه برتر سه شرکت خصوصی فرآوری بذر تحت نظارت مرکز تحقیقات از اقدامات اساسی این مرکز دانست.

وی افزود: انعقاد ۴ تفاهم‌نامه همکاری، ۳۶ هزار و ۷۵۹ نفر روز دوره آموزشی بهره‌برداران و  مجموع ۱۴ هزار و ۹۳۶ نفر روز دوره آموزش کارکنان در مرکز تحقیقات اجرا شده است.

نجفی‌فر با بیان اینکه افزایش سطح تعامل بین دستگاهی با مشارکت مردم از اهداف مهم مرکز است، اظهار کرد: هم‌افزایی بیشتر با سازمان جهاد کشاورزی، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان منطقه در دستیابی به اهداف توسعه پایدار بخش کشاورزی بسیار ضروری است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه پشتیبانی و زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۸۰ درصد درآمدهای اختصاصی مرکز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید هسته‌های اولیه بذور پرورشی و نظارت بر ۷۶ هزار تن بذر گندم و ۲۷ هزار تن بذر جو استاندارد و گواهی شده در طول سه سال گذشته از اقدامات شاخص در تولید محصولات فناورانه و نظارت است.

نجفی‌فر به برنامه‌های آینده مرکز تحقیقات استان ایلام اشاره کرد و گفت: افزایش اثربخشی و ضریب نفوذ دانش برای جهش تولید، توجه جدی به پایداری منابع آب و افزایش بهره‌وری آن، تنوع‌بخشی به ارقام زراعی و باغی با توجه به تغییرات اقلیمی، اصلاح الگوی کشت، حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌های ایستگاه‌های تحقیقاتی از جمله برنامه‌های مهم آتی مرکز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha