• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032617689
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

اجازه نمی دهیم کشاورز از بازار برنج آسیب ببیند/ زمین های حاصلخیز تبدیل به آجر و سیمان نشود

اجازه نمی دهیم کشاورز از بازار برنج آسیب ببیند/ زمین های حاصلخیز تبدیل به آجر و سیمان نشود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، هزینه تولید برنج برای کشاورزی را بالا دانست و عنوان کرد: سال گذشته با مشکلاتی در بخش برنج مواجه بودیم، اما امسال اجازه نمی دهیم که کشاورز از بازار برنج آسیب ببیند.

اسدالله عباسی امروز، ۲۶ خردادماه در جلسه شورای کشاورزی استان گیلان، با اشاره به شهادت رئیس جمهور و جمعی از خدمتگزاران نظام، اظهارکرد: طبق فرموده رهبر انقلاب هیچ خللی در امور کشور ایجاد نشده و مسئولان با اقتدار کامل مسائل اقتصادی و معیشتی و فرهنگی و اجتماعی را پیش می برند.

وی از مردم خواست در انتخابات ۸ تیرماه شرکت کنند و حضور حداکثری پای صندوق های رای داشته باشند، گفت: باید رئیس جمهوری مردمی، جهادی، میدانی، ولایتمدار و فعال را انتخاب کنیم تا راه شهدای خدمت را ادامه دهد و مطالبات مردم را در راستای قانون برنامه هفتم اجرایی کند.

استاندار گیلان در ادامه بر لزوم ادامه روند توسعه و رشد و تعالی اقتصاد کشاورزی در استان تاکید و اظهار کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» هستیم و فرصت خوبی است تا با افزایش تولید محصولات کشاورزی، اقتدار و امنیت غذایی کشور را محقق کنیم.

عباسی با بیان اینکه کشاورزان سهم ویژه ای در تولید دارند، تصریح کرد: مزیت های گیلان در دامداری و زنبورداری و چای و برنج و زیتون و فندق و... بسیار بالاست و باید زنجیره تولید و ارزش را به وجود بیاوریم.

وی توسعه کشاورزی را نیازمند سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: باید امنیت سرمایه گذاری را ایجاد کنیم و به سمت تولید محصولات کشاورزی با کیفیت برویم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان در اقتصاد کشاورزی و اقتصاد دریامحور، یادآور شد: ارزش استان گیلان به منابع طبیعی و جنگل ها و اراضی کشاورزی و پوشش گیاهی است و لذا کشاورزان و روستاییان باید زندگی عزتمندانه با درآمد کافی داشته باشند تا از اراضی باغی و زراعی حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه بازارهای هفتگی عرضه تولیدات کشاورزی به ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان کمک می کند، متذکر شد: وظیفه ما حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و لذا نسبت به تغییر کاربری حساس هستیم و اجازه نمی دهیم که اراضی حاصلخیز استان به تاراج برود و چیزی برای کشاورزان باقی نماند.

عباسی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم برخی زمین های حاصلخیز کشاورزی را تبدیل به آجر و سیمان کنند، افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی و سند دار کردن اراضی کشاورزان در دستور کار است.

وی خواستار تولید محصولات ارگانیک مبتنی بر دانش روز شد و تاکید کرد: برای دفع آفات و بیماری‌ها، نسبت به قرنطینه محصولات کشاورزی دقت شود و مصرف کود و سموم کشاورزی کاهش یابد.

استاندار گیلان هزینه تولید برنج برای کشاورزی را بالا دانست و عنوان کرد: کشاورزان با استفاده از دانش روز بهره برداری در واحد سطح را افزایش دهند؛ سال گذشته با مشکلاتی در بخش برنج مواجه بودیم، اما امسال اجازه نمی دهیم که کشاورز از بازار برنج آسیب ببیند.

عباسی با بیان اینکه حلقه های تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا بازار به هم متصل شود، گفت: برندسازی محصولات کشاورزی را با جدیت دنبال می کنیم، زیرا چای و برنج گیلان نباید فله ای عرضه شود.

وی همچنین خواستار بندسازی بادام زمینی گیلان شد و اضافه کرد: زراعت چوب با هدف تولید ماده اولیه کارخانجات سلولزی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان تولیدکنندگان را اولویت پرداخت تسهیلات تکلیفی و سرمایه در گردش دانست و خاطرنشان کرد: به عشایر گیلان افتخار می کنیم، زیرا پشتوانه تولید محصولات دامی و کشاورزی هستند و نقش مهمی در جهش تولید و تولید پایدار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۱:۱۷

جناب استاندار پرتلاش ومحبوب گیلان لااقل فکری به حال کشاورزان بکنید که برای فرزندان خود خانه بسازن