• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032617782
  • خبرنگار : 50645

مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز:

دریافت مالیات و ارزش افزوده از خیران سلامت، آنان را دلسرد می‌کند

دریافت مالیات و ارزش افزوده از خیران سلامت، آنان را دلسرد می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز با اشاره به نقش خیران سلامت در تامین هزینه‌های دستگاه های درمانی، گفت: دریافت مالیات و ارزش افزوده از خیران، آنان را از کمک به مراکز درمانی منصرف و دلسرد می‌کند.

 علی کریمیان امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خرید دستگاه‌های رادیوتراپی، سیتی آنژیو و ایی پی اس برای ارایه خدمات به بیماران شمالغرب کشور در این مرکز بسیار حیاتی و ضروری است که در این زمینه به کمک خیران نیاز داریم.

وی افزود:  این مرکز درمانی برخلاف اسمش تک تخصصی نبوده و در تمامی تخصص‌های پزشکی به جز طب سنتی خدمات درمانی ارایه می‌دهد و اورژانس بیمارستانی این مرکز جنرال بوده و هر بیماری که مراجعه کند اقدامات درمانی انجام می شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان تنها مرکز جامع قلب شمالغرب کشور است که بیماران از استان‌های همجوار زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و کشورهای همسایه عراق و جمهوری آذربایجان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

کریمیان اظهار کرد: به طور متوسط ماهانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر ویزیت شیمی درمانی، بین ۳۶۰ تا ۵۰۰ نفر از بیماران شیمی درمانی برای تزریق سلول‌ها و بازنگری مجدد خدمات دریافت می‌کنند و برای ۲۱۵۰ تا ۲۵۰۰ نفر ماهیانه ویزیت رادیوتراپی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طول عمر دستگاه‌های رادیوتراپی در حدود یازده سال است، گفت: دستگاه‌های رادیوتراپی از جمله گران قیمت‌ترین و پرهزینه ترین دستگاه های درمانی هستند و بیمارستان شهید مدنی تبریز تنها مرکز درمانی دولتی در شمالغرب کشور است که برای تمام لاین های بیماری های سرطانی خدمات رادیوتراپی ارایه می دهد.

مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز با اشاره به نقش خیران سلامت در تامین هزینه های دستگاه های درمانی، گفت: دو استاندار فقید آذربایجان شرقی توجه ویژه ای برای خرید و تامین هزینه دستگاه های رادیوتراپی جدید از طریق جذب کمک های نقدی از محل مسوولیت های اجتماعی برخی معادن و همچنین خیران سلامت داشتند.

کریمیان با بیان اینکه ماهانه  ۳۶۵۰ تا ۴۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات رادیوتراپی به این مرکز مراجعه می کنند، اظهار کرد: یکی از خیران استان تصمیم داشت دستگاه سی تی سیمولاتور رادیوتراپی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان خریداری کند ولی به دلیل دریافت مالیات و ارزش افزوده در مقابل این کار خیر منصرف شد.

وی خاطرنشان کرد: استانداران فقید آذربایجان شرقی در این زمینه قول مساعد داده بودند تا این مشکل را از طریق اداره کل اقتصاد و امور دارایی پیگیری کنند تا خیران به راحتی و بدون پرداخت مالیات و ارزش افزوده به بیمارستان کمک کنند.

مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز با بیان اینکه ۸ جلسه رادیوتراپی در مرکز غیردولتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده در حالی که در این مرکز که دولتی است در حدود ۱۵ میلیون هزینه از بیمار دریافت می شود، افزود: دستگاه‌های رادیوتراپی این مرکز قدیمی هستند و اگر خیران پای کار نیایند و خریداری نشود با خرابی و یا پایان عمر این دستگاه ها بیماران  با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: ماهیانه بطور متوسط ۲۸۰۰ تا ۳ هزار نفر به کلینیک قلب این بیمارستان برای ویزیت توسط اساتید و ۴۹۰۰ تا ۶ هزار نفر با توجه به فصول مختلف به اورژانس بیمارستانی مراجعه می کنند، همچنین با وجود تمامی کمبود ها ماهیانه به طور متوسط ۱۹۰ تا ۲۲۰ نفر در این مرکز جراحی قلب و برای ۱۲۵۰ تا ۱۴۰۰ نفر نیز عمل آنژیو در این مرکز انجام می شود.

مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز گفت: بخش بیماری های تنفسی و اسپیرومتری، بخش گوارشی با انجام اعمال اندوسکوپی و کولونوسکوپی بیمارستان فعال است و قسمت فیزیوتراپی این مرکز برای بیمارانی که بعد از جراحی قلب و ترخیص از بخش های درمانی نیاز به بازتوانی و رفع مشکلات دارند، فعال است.

کریمیان با اشاره به اینکه مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این بیمارستان آماده ارائه خدمات به بیماران شمالغرب کشور و کشورهای همسایه است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در این مرکز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه طول عمر ساختمان این بیمارستان ۸۰ سال است، گفت: تجهیزات این مرکز درمانی قدیمی است و ضروری است این بیمارستان جابجا شود ولی تا اماده شدن بیمارستان جدید باید خدمات درمانی به بیماران به نحو احسنت ارایه شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha