• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032617817
  • خبرنگار : 50649

افتتاح دومین گلخانه تابع اقلیم در شیراز

افتتاح دومین گلخانه تابع اقلیم در شیراز

ایسنا/فارس سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از افتتاح دومین واحد گلخانه تابع اقلیم کشت محصولات سبزی و صیفی در این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

محمد میرزایی امروز، ۲۶ خردادماه در حاشیه این مراسم گفت: این گلخانه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی مالک در سطح ۳۰ هزار متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال بیش از ۳۰ نفر فراهم شده است و سالانه افزون بر ۷۵۰ تن محصول گوجه‌فرنگی روانه بازار می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه دومین گلخانه تابع اقلیم شهرستان شیراز در منطقه محمود آباد احداث شده است و امکان توسعه آن تا هفت هکتار وجود دارد، اظهار کرد: کاهش مصرف آب، افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت محصول تولیدی، تداوم کار و تولید در تمامی فصول سال، ایجاد فرصت‌های شغلی، هزینه ساخت و راه‌اندازی کمتر نسبت به گلخانه‌های نوین و مقرون به صرفه‌تر بودن کشت در این گلخانه‌ها نسبت به کشت در سازه‌های پیشرفته از جمله دلایل استقبال کشاورزان از این دست گلخانه‌هاست.

وی با یادآوری اینکه سطح انواع گلخانه‌ها و سایه‌بان‌های احداث شده در مزارع و باغات شهرستان شیراز بالغ بر ۵۳ هکتار است، گفت: گلخانه‌های تجاری دارای رُویه‌های پلاستیکی و سیستم‌های تهویه‌ای برای کنترل دما هستند در صورتی که گلخانه‌های تابع اقلیم دارای رویه‌های توری و تابع اقلیم و دما بوده و معمولا از اوایل اسفندماه تا اوایل آذرماه سال بعد فعال می‌مانند.

میرزایی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در طول سه سال اخیر بوده است، افزود: در طول این مدت موفق به راه‌اندازی ۸ هکتار گلخانه مدرن، ۸ و نیم هکتار گلخانه تابع اقلیم، ۲.۵ هکتار گلخانه مکانیزه تولید نشاء، توسعه باغات انجیر و بادام دیم در سطح ۴ هکتار، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در ۲۷ هزار هکتار، معرفی ارقام جدید گیاهی مقاوم به خشکی و آموزش بیش از ۴۵۰۰ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی شده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha