• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403032617880
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مشارکت حداکثری مردم در عرصه سیاسی نشان‌دهنده وفاداری به انقلاب است

مشارکت حداکثری مردم در عرصه سیاسی نشان‌دهنده وفاداری به انقلاب است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در نظام‌های انقلابی، مشارکت حداکثری مردم در عرصه سیاسی از جمله در انتخابات نشان‌دهنده وفاداری مردم به نقطه آغاز انقلاب است.

 علی‌رضا اسماعیلی امروز، ۲۶ خردادماه در نشست تبیینی «انتخابات مایه اتحاد» ویژه فعالان و کنش‌گران فضای مجازی و رسانه‌ای استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اردیبهشت‌ماه و به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و با یادآوری اینکه انتخابات یکی از مهم‌ترین ابعاد مشارکت سیاسی مردم است، بیان کرد: در نظام‌های مردم‌سالار مشارکت سیاسی، یک کلیدواژه مهم و اساسی‌ترین مؤلفه اثبات مردم‌سالاری به‌شمار می‌رود که این موضوع خاصه در نظام‌های انقلابی بیش از سایر سیستم‌ها اهمیت دارد.

وی افزود: در نظام‌های انقلابی، مشارکت حداکثری مردم در عرصه سیاسی از جمله در انتخابات نشان‌دهنده وفاداری مردم به نقطه آغاز انقلاب است یعنی هرچقدر مردم بیشتر پای صندوق‌های رأی بیایند، وفاداری بیشتری به آرمان‌های اولیه انقلاب دارند که این ارزشمند است. هر چقدر مشارکت سیاسی بالاتر رود این برداشت در افکار عمومی بین‌المللی ایجاد خواهد شد که مردم از دستیابی این انقلاب به اهدافش منتفع هستند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز در عرصه تبلیغات و مناظرات سیاسی سطح رقابت‌ها به میزان پایبندی یا عدم پایبندی نامزدها به شعارهای انقلاب تقلیل یافته است، توضیح داد: در این صورت، برداشت عمومی از مشارکت سیاسی مبتنی بر این خواهد بود که مردم چقدر انقلاب را قبول دارند؛ در صورتی که مشارکت سیاسی الزاماً این نیست و ممکن است بر اساس کارآمدی یا ناکارآمدی نظام مشارکت‌ها نیز تغییر کند یعنی مردم به آرمان‌ها پایبند و باورمند هستند مثلاً عدالت را قبول دارند اما از روش رسیدن به عدالت گلایه‌مند هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش داشته‌اند که بر انتخابات تأثیر بگذارند و مشارکت یک مفهوم پیوند خورده با امنیت ملی است، بیان کرد: این تأثیر در چندین سطح ممکن است اتفاق بیفتد، اول آنکه اساساً انتخابات که نماد مردم‌سالاری است، برگزار نشود، دیگر آنکه کمرنگ و کم‌رونق باشد تا پیام عدم پایبندی به انقلاب را به دنیا مخابره کنند، سوم، کیفیت رأی را تغییر دهند یعنی آرای باطله و سفید و سرگردان را بیشتر کنند و چهارم، نوع جهت‌گیری منتخبان را به‌گونه‌ای تعیین کنند که نگاهشان به دشمنان ایدئولوژیکی، یعنی غرب، نگاه مثبتی باشد.

وی با طرح این پرسش که اگر مشارکت را از صحنه سیاسی حذف کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: در این صورت یا به سمت دیکتاتوری و یا به سمت آنارشیسم خواهیم رفت لذا اگر جایی بر طبل عدم مشارکت کوبیده می‌شود، یقین بدانید که به سمت دیکتاتوری یا هرج و مرج پیش می‌رویم. مشارکت سیاسی همچنین نسبتی مستقیم با کارآمدی نظام دارد با این توضیح که بتوانیم از امکانات موجود بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: اگر مشارکت سیاسی اتفاق نیفتد و مردم با هر تفکری پای کار نیایند، آیا نظام کارآمدی بالا را خواهد داشت؟ هر چقدر مشارکت بالاتر باشد دستگاه اجرایی و حاکمیت خواهد توانست با پشتوانه مردمی قوی‌تر کارها را پیش ببرد. مقام معظم رهبری گزاره‌های روشنی ناظر به این مباحث دارند که از جمله فرمودند «انتخابات، جلوی دیکتاتوری و هرج و مرج را می‌گیرد»، «جمهوریت و اسلامیت نظام به انتخابات وابسته است»، «تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری هیچ راهی جز انتخابات ندارد» و «انتخابات از دیکتاتوری جلوگیری می‌کند».

او با تأکید بر اینکه مشارکت دو وجه ایجابی و سلبی دارد، بیان کرد: وجه ایجابی مشارکت، حضور مردم پای صندوق‌های رأی است یعنی نظردهی و همکاری و همراهی مردم در چارچوب قانون. مشارکت ایجابی در هر برهه انقلاب که اتفاق افتاد برای کشور تولید قدرت کرد که مصادیق آن در تاریخ انقلاب اسلامی فراوان هستند.

وی با بیان اینکه اساساً خود انتخابات و حضور مردم موضوعیت دارد نه انتخاب این یا آن کاندیدا، ادامه داد: لذا اگر مردم بعد از شهادت رئیس‌جمهور خودشان تجمع کرده و شخصی را برای جایگزینی ایشان انتخاب کنند، این قدرت‌آور خواهد بود.

اسماعیلی در خصوص مشارکت سلبی، تصریح کرد: هر کجا این مشارکت فراقانونی شد و از چارچوب قانون پا فراتر گذاشت و به وحدت ملی آسیب زد، دشمن مجال بیشتری برای تهدید و تحریم خواهد یافت که مصادیق این موضوع نیز در جریان فتنه‌ها و اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی مشخص است با این توضیح که اساساً اعتراضات و اغتشاشات نیز مصادیقی از مشارکت سلبی به‌شمار می‌رود.

معاون سیاسی سپاه استان با اشاره به اینکه دشمن دریچه تخاصم و دشمنی خود با ایرانیان را بر اساس رأی هر یک از ما تنظیم می‌کند، اظهار کرد: امروز مشارکت مردم در عرصه سیاسی نسبت مستقیم با امنیت ملی دارد و هر کسی برای جلب مشارکت حداکثری صرفنظر از اینکه کدام نامزد پیروز شود، کار می‌کند درواقع در عرصه تولید امنیت کار می‌کند. همه کسانی که امروز کاندیدای ریاست جمهوری و مورد تأیید شورای نگهبان هستند، حتماً صلاحیت و به مبانی نظام اسلامی اعتقاد دارند.

اسماعیلی با یادآوری اینکه امروز کشور در شرایط ویژه‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، تأکید کرد: انتخابات امسال حساس‌ترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، امروز فضای شهید و شهادت در کشور جاری و ساری است، در سه سال ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی که شعارهای انقلاب را سر دست گرفت و بیان کرد، شاهد روند تولید قدرت ایران در جهان بودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی که هشت ماه قبل اتفاق افتاد، یک قدرت حقیقتاً قابل اثبات را در نظام بین‌الملل به ما بخشید. تلاش رژیم صهیونسیتی این بود که به تعبیر خودشان سرِ مار را در ایران بزند و صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که جنگ بین حماس و اسرائیل را به جنگ بین ایران و آمریکا تبدیل کنند تا خودشان را از دالان نابودی نجات دهند. حتی چند بار از جمله در حمله تروریستی کرمان به ما ضربه زدند تا ایران را وارد این جنگ کنند.

وی افزود: در عملیات وعده صادق، چند کشور به کمک اسرائیل رفتند تا موشک‌های ایران را ردیابی و منهدم کنند اما ما در اینجا بر مبانی ایستادگی کردیم، یعنی ۷۲ ساعت قبل اعلام کردیم که حمله می‌کنیم که پهبادها و موشک‌هایمان بر طبق اعلام قبلی ما به اسرائیل رسیدند و به هدف اصابت کردند و دشمنان از پاسخ عاجز ماندند. این اتفاق باعث شد که جمهوری اسلامی از حیث قدرت در نظام بین‌الملل ارتقا بیابد.

اسماعیلی با یادآوری اینکه آثار وعده صادق در زندگی مردم نیز ساری و جاری شد، تصریح کرد: خیلی‌ها اعتقاد داشتند که اگر ایران حمله کند، دلار حداقل تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت اما می‌بینیم که عملیات ترکیبی وعده صادق اتفاق افتاد اما دلار از کانال ۷۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومان کاهش یافت، زیرا جمهوری اسلامی توانست قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد. ما وقتی بر آرمان‌ها ایستادیم، تولید قدرت کردیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران استان بیان کرد: تشییع پیکر شهدای خدمت به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی یک همه‌پرسی دیگر و آری مردم به نظام اسلامی بود و دیدیم که مردم رئیس‌جمهور خود را که نماد ساختار اجرایی کشور است، با چه شکوهی تشییع کردند. همین قدرت بود که ۶۳ هیئت از سران و مقامات کشورهای جهان را در ایام شهادت شهدای خدمت به ایران کشاند تا به پیکر شهدا ادای احترام کنند.

اسماعیلی در پایان گفت: ما باید باور کنیم که امروز نظام بین‌الملل، ایران را به عنوان یک ابرقدرت می‌داند و ما در این انتخابات با مشارکت حداکثری مردم، نیازمند تثبیت این قدرت هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha