• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032617903
  • خبرنگار : 71533

در مسجد جامع ابوذر تهران

زاکانی: تا ریشه فساد در کشور خشک نشود راه رشد و تعالی باز نخواهد شد

زاکانی: تا ریشه فساد در کشور خشک نشود راه رشد و تعالی باز نخواهد شد
عکس: آرشیو

علیرضا زاکانی گفت: تا ریشه فساد در این کشور خشک نشود راه برای رشد و تعالی آنگونه که شایسته است باز نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز - شنبه - در دیدار مردمی که در مسجد جامع ابوذر تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید، اظهار کرد: ما آمده‌ایم با حضور گرم و فعال خود راه این شهید را ادامه دهیم. مختصات دولت او دقیق بود. برخلاف دولت‌های قبل مسیری را طی کرد که در آن خود را سرباز ولایت دید. او خود را خادم ملت می‌دانست و همکار صمیمی سایر قوا بود. دوستان انقلاب در سراسر جهان به او امید داشتند و دشمنان این مردم و انقلاب از او هراس داشتند که این مختصات باید تداوم یابد.

وی افزود: یکی از نشانه‌های دولت شهید رئیسی عدالت‌طلبی او بود. در عدالت اگر معنویت و توجه به مبارزه با فساد نباشد ما به بیراهه می‌رویم. عدالت‌گستری راه شهید رئیسی و مسیر آینده دولت خواهد بود. امروز موانع مختلفی در راه رسیدن مواهب کشور به مردم وجود دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: تا ریشه فساد در این کشور خشک نشود راه برای رشد و تعالی آنگونه که شایسته است باز نخواهد شد. امروز سفره ملت کوچک شده و مردم فشار اقتصادی را احساس می‌کنند.

زاکانی تاکید کرد: اصلاح حقیقی رفع فقر، فساد و تبعیض است که به مبارزه با این سه می‌رسد و همین، راه شهید رئیسی و دولت آینده است.

وی یادآور شد: شهید رئیسی راهی را شروع کرد که ناتمام است و باید ادامه یابد تا با تاکید بر آرمان‌خواهی و نظر به واقع‌بینی، رفع محرومیت از مردم و عدالت‌طلبی را به همراه داشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم هرکجا باشند رافع مشکلات هستند. وقتی در دفاع مقدس با طمع تجزیه ایران، بعثیون به این کشور حمله کردند آنکه برابر دشمن ایستاد و ستون فقرات دفاع را شکل داد، همین مردم بودند.

زاکانی گفت: تحولات بزرگ جز با تکیه بر مردم شدنی نیست. اگر می‌خواهیم راه‌های متنوعی برای رسیدن به قله انقلاب طی کنیم جز با میدان‌داری مردم شدنی نخواهد بود.

وی افزود: چرا در کشور ما تبعیض هست یا گاهی شاهد فساد هستیم؟ چرا فقر در این کشور ریشه‌کن نشده است؟ چون دست پنهان برخی مانع از این امر شده است. ما به دولتی نیاز داریم که معضلات کشور را بشناسد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. اولین تحول در این زمینه در سفره مردم و معیشت آنان رخ دهد تا مسکن، رفاه و آسایش را برای مردم به همراه آورد که شدنی و دست‌یافتنی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما باید ایرانی الگو و نمونه بسازیم. لازم نیست گردن خود را مقابل دیگران خم کنیم. ما از موضع قدرت با بیگانگان مواجه می‌شویم. 

زاکانی تاکید کرد: دولت خدمت یعنی تداوم راه شهید رئیسی. دولت خدمت یعنی افزایش نصاب خدمتگزاری و خاکساری مقابل ملت و عدالت را پیگیری کردن. دولت خدمت سلامت و پاکدستی اصل است تا آبادی، پیشرفت و عدالت‌گستری و بازکردن راه‌های خدمت به مردم است. کارآمدی همراه با مبارزه با فساد ممکن می‌شود.  

وی گفت: باید کاری جهادی و همراه با فسادستیزی پیش گرفت. فسادستیزی هم بدون کارآمدی منشاء اثر نیست. مدیران دولت خدمت باید هم پاک باشند و هم خدمتگزار. ما شعار خود را پاک بودن و خدمتگزاری انتخاب کردیم. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ظرفیت‌های کشور بی‌نظیر است. دولتی که شهید رئیسی تحویل گرفت با وضعیت امروز متفاوت است. او هم جهت دولت را درست کرد و هم خدمت‌هایی به مردم کرد.

زاکانی با بیان اینکه باید جهت تحقق اهداف اسلامی گام برداشت، ادامه داد: اگر در جهت مبارزه با فقر و فساد و تبعیض گام برمی‌داریم این امر جز با مشارکت مردم محقق نمی‌شود و مردم نیز در روز ۸ تیر با مشارکت در انتخابات اولین گام را خودشان در این زمینه برمی‌دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha