عبدالحمید سرتیپی در جلسه میز تجاری روسیه که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به محدودیت زمانی برای توسعه صادرات، اظهار کرد: فرصت کافی برای شروع از نقطه سر خط نداریم و باید با استفاده از تمام ظرفیتها به دنبال توسعه بازارهای صادراتی باشیم.
وی همچنین بر اهمیت نشان(برند)سازی هدفمند و حفظ بازارهای صادراتی تاکید کرد و افزود: منافع اقتصادی تنها در تولید خلاصه نمیشود و حفظ بازار صادراتی، کاری پیچیدهتر و سختتر از شناسایی آن است.
دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان از صنایع تولیدی و شرکتهای تجاری خواست تا از توان کارشناسان خبره بازرگانی خارجی برای دستیابی به بازارهای جدید و توسعه بازارهای فعلی استفاده کنند.
وی همچنین بر ضرورت حضور فعال در نمایشگاههای داخلی و خارجی تاکید کرد و عدم استقبال از این نمایشگاهها را قابل توجیه ندانست.
سرپرست ادارهکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین، بر اهمیت ورود تکنولوژیهای نوین برای توسعه صنایع با محوریت صادرات و نقش رایزنان بازرگانی در هدفمند شدن بازارهای صادراتی نیز تاکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای استان در تولید محصولات شیمیایی، از وجود بازارهای خوب در کشورهای اروپایی برای صادرات این محصولات خبر داد و بر ضرورت برندسازی در این زمینه تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ادارهکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی همچنین با اشاره به سهم ناچیز استان از بازار کفش در روسیه، بر ضرورت شناسایی کالاهای مورد نیاز بازار روسیه در استان و ایجاد قابلیتهای صادراتی برای آنها طبق استانداردهای کشور مقصد تاکید کرد.
انتهای پیام
نظرات