• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062919298
  • خبرنگار : 50589

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند:

فیبر نوری باید رضایت شهروندان را جلب کند/ لزوم توجه به هوشمندسازی حمل و نقل عمومی تبریز

فیبر نوری باید رضایت شهروندان را جلب کند/ لزوم توجه به هوشمندسازی حمل و نقل عمومی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند گفت: موضوع فیبر نوری شاید برای فناوری و شهرداری سابقه‌ای درخشان باشد اما این موضوع زمانی به مذاق مردم خوش می‌آید که بتوانند از خدمات آن استفاده کند.

دومین جلسه‌ کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند، شورای اسلامی شهر تبریز امروز (پنجنشبه) در ساختمان شورا برگزار شد.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند در ابتدای این جلسه اظهار کرد: آغاز جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات سال چهارم شورای ششم مصادف با هفته‌ی وحدت را امری مبارک دانسته و گرامی می‌داریم، همچنین آغاز هفته‌ی دفاع مقدس که آبادی این مملکت را مدیون خون شهدای آن هستیم را مایه‌ی خیر و برکت برای کار خود می‌شماریم.

وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این جلسه آشنایی با تمامی چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و شهر هوشمند تبریز و رسیدگی به آن‌ها است.

غفوری بر ساماندهی پلاک‌های ساختمانی تاکید کرد و گفت: ترتیب شمارشی ساختمان‌ بهتر است که ساماندهی و رعایت شود.

وی عنوان کرد: موضوع فیبر نوری شاید برای فناوری و شهرداری سابقه‌ای درخشان باشد اما این موضوع زمانی به مذاق مردم خوش می‌آید که مردم بتوانند در قالب نرم‌افزارهایی از خدمات آن استفاده کنند، ثمره‌ی فیبر نوری باید رضایت شهروندان در شهر باشد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند بیان کرد: از افرادی که در این جلسه حضور دارند تشکر می‌کنم و از مسئولانی که به این جلسه اهمیت نداده و حضور نیافته‌اند، گلایه دارم.

در ادامه‌ی این جلسه گزارشی مبنی بر عملکرد سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز طی سال گذشته ارائه شد.

سید کاظم زعفرانچی‌لر، دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند در ادامه‌ی این جلسه افزود: مقرر شده بود تا در قالب نرم افزار جامع تبریز اپ مردم یک سری خدماتی در ازای پرداخت هزینه دریافت کنند البته درخواست ما بر این بود که در ابتدای برنامه خدمات ارائه شده و در پایان هزینه‌ای اخذ شود.

وی با تاکید بر اهمیت ترتیب قرارگیری آیکون‌های نرم افزار جامع تبریز اپ عنوان کرد: ترتیب بندی آیکون‌های این نرم افزار برای ما اهمیت بسیاری دارد، قرارگیری آیکون آرامستان در ابتدای این نرم افزار برای افکار عمومی بار منفی دارد بهتر است ردیف قرارگیری این آیکون تغییر کند.

زعفرانچی‌لر خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه‌ی ما تفاوت بین شهر دیجیتال و شهر هوشمند مشخص نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هوشمندسازی حمل و نقل عمومی شهر تبریز اضافه کرد: بحث اتوبوس موضوعی است که قشر ضعیف جامعه با آن سروکار دارند از این رو اتوبوسرانی از جمله موضوعاتی است که باید بیش از این به هوشمندسازی آن توجه کرد، در بسیاری از کشورها پلتفرمی برای اطلاع رسانی از زمان رفت و برگشت دقیق اتوبوس‌ها وجود دارد.

زعفرانچی‌لر تشریح کرد: هدف از هوشمندسازی شهر بر این است تا زمان صرف شده برای هر کار در شهر به حداقل‌ترین میزان خود برسد، "دبی ناو" یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه‌ی شهری در دنیا است، بنده می‌خواهم اپلیکیشن تبریز اپ را با این نرم افزار مقایسه شود و ویژگی‌های این نرم افزار را بومی سازی کنیم.

وی ابراز کرد: مهم‌ترین هدف هوشمندسازی مدیریت شهری، مدیریت زمان شهروندان است، یعنی بتوانیم زمان صرف شده برای انجام یک کار را به حداقل‌ترین میزان خود برسانیم.

به گزارش ایسنا، دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند بیان کرد: مطلع سازی شهروندان از زمان رفت و برگشت اتوبوس‌ها صرفا توسط یک نرم افزار به معنای هوشمندسازی شهری نیست.

وی گفت: بنده از آقای شهردار گلایه دارم، جدیتی که در ابتدا به موضوع شهر هوشمند داشته‌اند، فروکش کرده است، برای بروزرسانی حوزه‌ی آی تی به برخی زیرساخت‌ها نیاز داریم.

در ادامه‌ی این جلسه مدیران به معرفی خود پرداخته و نیازها و پیشنهادات خود را به کمیسیون فناوری گزارش دادند.

روح الله دهقان نژاد، در پایان این جلسه گفت: روند فعلی جامعه نشان می‌دهد که کارکنان بخش فناوری هر مجموعه پاشنه آشیل آن مجموعه هستند، ضروری است مسئولین برنامه‌ ریز و تصمیم ساز تدابیری برای چالش‌های بدیهی حوزه‌ی فناوری و دغدغه‌های کارکنان آن بیاندیشند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع جذب نیروی انسانی در حوزه‌ی فناوری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: موضوع جذب نیرو برای این مجموعه از اقدامات در دست اجرا بوده و تصمیم بر این شده است تا کارکنانی از شهرداری که در حوزه‌ی فناوری تخصص دارند از بخش‌های دیگر شهرداری احضا شده و به جمع بدنه‌ی کارکنان حوزه‌ی فناوری اضافه شود.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز در مجموع به ۳۸۳۶ نفر نیرو نیاز دارد که متاسفانه در حال حاضر ۱۶ هزار نفر در مجموعه‌ی شهرداری تبریز کار می‌کنند.

عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند افزود: این‌ موضوع به سیستم مدیریتی شهر آسیب می‌رساند، به گونه‌ای که در یک بخش یک نفر دست تنها کار می‌کند و در برخی از بخش‌ها برای یک میز چهار نفر کار می‌کنند.

در این جلسه تصویب شد که جایگاه مسئولیتی فناوری در چارت سازمانی شهرداری تبریز در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

در پایان جلسه از مدیران و مسئولان حوزه‌ی فناوری و اطلاعات شهرداری تبریز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha