• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070100405
  • خبرنگار : 71299

سنگرسازان بی‌سنگر نامی ماندگار در ادبیات دفاع مقدس

سنگرسازان بی‌سنگر نامی ماندگار در ادبیات دفاع مقدس

ایسنا/ایلام فرمانده مخابرات گردان مهندسی و رزمی ۱۷ نبی اکرم (ص) جهاد سازندگی استان ایلام در زمان دفاع مقدس گفت: با ورود جهادگران جهاد سازندگی به جنگ تحمیلی که در عرصه سازندگی روستاها و مناطق محروم و دور افتاده، تجارب گران‌سنگی کسب کرده بودند، روش و رویکرد دفاع مقدس، شکل دیگری به خود گرفت.

«خدابخش داودی‌نصر» در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: ساختن پناهگاه و جان پناه برای رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی در حالی که خود بی‌پناه بودند برای همیشه در ادبیات جنگ تحمیلی تحت عنوان سنگرسازان بی سنگر، ماندگار شد.

وی افزود: کار با دستگاه‌های سنگین مهندسی و رزمی مانند بلدوزر، گریدر و لودر آن هم در ارتفاع حدود ۳ متری از سطح زمین، وجود سر و صدا، ایجاد گرد و خاک، گرما و سرمای شدید زیرآتش شدید و مداوم دشمن، چیزی نیست که در قالب الفاظ بگنجد.

داودی‌نصر ادامه داد: نیروهای جان برکف جهاد سازندگی در قالب گردان‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی سازمان یافته  مهندسی رزمی از شمال غرب در کردستان تا جنوبی‌ترین نقطه کشور در خوزستان به خوبی توانستند وظیفه سنگین مهندسی و رزمی را به عنوان ضلع سوم جنگ در کنار ارتش و سپاه ایفا نمایند.

فرمانده مخابرات گردان مهندسی رزمی ۱۷ نبی اکرم ( ص) جهاد سازندگی استان ایلام گفت: تعابیری چون  «نقش نیروهای جهاد سازندگی در جنگ کمتر از نیروهای نظامی نبوده و نیست» و یا  «اگر جهاد سازندگی نبود پیروزی‌های جنگ با این سرعت به دست نمی‌آمد» از کلام نورانی امام راحل در وصف جهادگران به این سادگی به دست نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این که جهاد سازندگی با وجود ورود کامل به جنگ، هرگز از کار و فعالیت سازندگی روستاها و مناطق محروم غافل نشد و در آن مسیر نیز چهره روستاها را به کلی دگرگون ساخت.

وی لزوم اعمال فرهنگ و مدیریت جهادی به عنوان یک الگوی موفق مدیریتی در نظام اداری و مدیریتی کشور، توجه رسانه ملی به انعکاس بیشتر و عمیق‌تر و به تصویر کشیدن ایثار و رشادت و شهادت سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس و شناساندن این فرهنگ غنی به نسل‌های بعد از جنگ، بازنگری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نوع، عمق و توازن نگاه خود به نقش‌آفرینان اصلی مدیریت جنگ تحمیلی یعنی ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و جهادگران جهاد سازندگی، خودنمایی و ظهور و بروز عنوان زیبای سنگرسازان بی‌سنگر باید بیش از این در خیابان‌ها، میادین، بزرگراه‌ها و اماکن بزرگ و بطور کلی در سطح جامعه و حضور سنگرسازان بی‌سنگر در رژه نیروهای دفاع مقدس را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha