• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070604524
  • خبرنگار : 50060

امام جمعه قزوین:

مردمی که در لبنان و غزه پای کار هستند، در مقاومت کوتاهی نکرده‌اند

مردمی که در لبنان و غزه پای کار هستند، در مقاومت کوتاهی نکرده‌اند

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: مردمی که در لبنان و غزه پای کار هستند، در مقاومت کوتاهی نکرده‌اند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که ۶ مهر در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به مقاومت مردم لبنان و فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد: همه ما در فضای مجازی شاهد بودیم که کودکی روی خرابه‌های خانه‌شان نشسته بود و می‌گفت «حَسْبی اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»، این کودک به جهان درس توحید، عزت، مردانگی و جوانمردی داد. 

وی گفت: خدای متعال در قرآن فرموده فرق رزمندگان ما با دشمن در این است که رزمندگان ما به خدا امیدوار هستند، اما دشمنان به چیزی امیدوار نیستند و در دنیا منتظر خشم، انتقام و قهر خدا هستند، در آخرت هم جهنم انتظارشان را می‌کشد، خدا همه صحنه‌های مقاومت، جوانمردی، شجاعت و ایستادگی شما را می‌بیند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: حرکت تروریستی صهیونیست‌ها یعنی استفاده از پیجرها به عنوان ابزار تروریستی و وسیله انفجاری که باعث شهادت، مجروحیت و نقص عضو عده‌ای از عزیزان در لبنان شد، نشان می‌دهد که ضرورت دارد ما تکنولوژی خود را بومی‌سازی کنیم و خودمان مسلط بر ابزار و وسایل باشیم.

وی افزود: این تلفن‌های همراه ما نیز ممکن است یک روز وسیله تروریستی دشمن شود، بنابراین باید کاری کنیم که خودمان آن‌ها را بسازیم، خودمان بدانیم این ابزاری که استفاده می‌کنیم چگونه ساخته شده است، این ضرورت را باید دریابیم. مخصوصاً در صنایع دفاعی و امنیتی باید روی پای خودمان بایستیم و با علم، دانش و فناوری خودمان به جلو حرکت کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: روز همدردی و همبستگی با مردم فلسطین و همچنین مردم لبنان را داریم، این مردمی که در لبنان و غزه پای کار هستند، در مقاومت کوتاهی نکرده‌اند و قیام مردم مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان برای حمایت از رزمندگان هر روز گسترده‌تر می‌شود، این خبر بسیار خوشی است که صهیونیست‌ها را به انزوا می‌کشاند و مشوق مقاومت اسلامی است.

انبیاء برای نخبه‌پروری آمدند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روز جهانی سالمندان را در پیش داریم، ما باید با همه ایمان و عقیده پای کار سالمندان باشیم، پیامبر(ص) فرموده‌اند سالمندان برکت زندگی و خانواده هستند؛ مبادا هوس کنید این برکات را از خودتان دور کنید و به خانه سالمندان ببرید، قدر این برکات را بدانید و با عزت، احترام و کرامت از آن‌ها نگهداری کنید.

وی گفت: امت نیز همین طور است، امت یعنی آدم‌ها همدیگر را فراموش نکنند و همدیگر را ببینند، این دیدن‌ها از خانه‌ها شروع می‌شود، فرزندانمان را ببینیم، همسران، برادران و خواهران قدر همدیگر را بدانند، خانواده انسجام داشته باشد، یعنی یک امت در خانه باشند، در میان خویشاندان هم امت باشند، در جامعه هم این امت‌های خانوادگی به هم وصل می‌شوند و آن امت بزرگ اسلامی را می‌سازند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: روز گرامیداشت نخبگان را در پیش داریم، انبیاء برای نخبه‌پروری آمدند، دلیلش هم فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه است که فرموده‌اند انبیاء آمده‌اند تا گنج‌ انسان‌ها را برای آنان آشکار کنند و زمینه رشد این گنج‌ها را فراهم آورند.

وی ادامه داد: بنابراین ما وظیفه داریم که نخبگان را شناسایی کنیم، در مدارس این‌ها خودشان را نشان می‌دهند، همچنین در میادین جهاد و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سازندگی این‌ها استعداد خودشان را نشان می‌دهند.

آیت الله عابدینی در پایان بیان کرد: ما باید توانمندی‌ نخبگان را شناسایی کنیم و موانع سر راهشان را برداریم، اگر یک آدم مستعد و نخبه می‌خواهد یک اختراعی را به جایی برساند یا یک شرکت تولیدی را فعال کند، نباید برای او دست‌انداز و مانع درست کنیم، این از وظایف جدی ما به حساب می‌آید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha