• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070704793
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

گلایه شهروندان ایلامی از خدمات نامناسب شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های شهری‌

گلایه شهروندان ایلامی از خدمات نامناسب شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های شهری‌

ایسنا/ایلام عملکرد شهرداری ایلام در زمینه جمع‌آوری زباله‌های شهری و مدیریت پسماندها در اخیر، انتقادهای بسیاری را از سوی شهروندان به همراه داشته است.

شهروندان ایلام از وضعیت نامناسب خدمات جمع‌آوری زباله و آلودگی‌های ناشی از آن نگران هستند.

جمع‌آوری زباله در اغلب مناطق شهر با تأخیر و ناکارآمدی مواجه است که این موضوع منجر به انباشت زباله‌ها و بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی شده است، همچنین عدم توجه به بهداشت و شیوه‌های جمع‌آوری زباله، خطر نشت شیرابه‌های زباله را افزایش داده که این امر می‌تواند آسیب‌های جدی به محیط‌زیست وارد کند.

شهروندان ایلامی به‌کهنه بودن سطل‌های زباله در برخی نقاط شهر و همچنین کیفیت نامناسب سطل‌ها اشاره می‌کنند. بسیاری از سطل‌های زباله قدیمی و ناکارآمد هستند و قادر به جلوگیری از نشت شیرابه و پراکندگی زباله‌ها نیستند. این موضوع نه تنها به مشکلات بهداشتی دامن می‌زند، بلکه منظر شهری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«رضا محمدمرادی» شهروند ۵۰ ساله ساکن محله نام‌دنانان شهر ایلام در این خصوص به ایسنا گفت: تعداد سطل‌های زباله محله جوابگوی حجم آشغال ساکنان را نمی‌دهد، از طرفی شهرداری هم فقط به تخلیه آن‌ها اکتفا می‌کند و این سطل‌های شستشو نمی‌شوند.

«عبدالکریم شوقی» دیگر شهروند ساکن خیابان آیت‌الله حیدری به ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات جمع‌آوری زباله در شهر ایلام این است که عوامل شهرداری هیچ اقدامی برای تمیز کردن سطل زباله و اطراف آن و شیرابه زباله‌ها نمی‌کنند و سطل‌ها را به شکل نامناسبی پس از تخلیه رها می‌کنند و بوی بد شیرابه محله‌ها را فرا می‌گیرد.

«حسن کریمیان» کارشناس ارشد بهداشت محیط در این خصوص به ایسنا گفت: لزوم مناسب‌سازی و سطل‌های زباله شهری برای جمع‌آوری بهداشتی زباله، بسیار ضروری است.

وی افزود: استفاده از سطل‌های مناسب و دارای درب باید در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گیرد تا از روان شدن مواردی همچون شیرابه‌ریزی و آلودگی محیط‌زیست جلوگیری شود.

این کارشناس ارشد بهداشت محیط خاطرنشان کرد: شهروندان از مسئولان شهرداری می‌خواهند تا با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای طرح‌های مناسب، وضعیت جمع‌آوری زباله در شهر را بهبود دهند. انتظار می‌رود که با همکاری و حمایت تمامی نهادها، اقدامات مؤثری در زمینه مدیریت پسماندها انجام شود.

کریمیان ادامه داد: در حال حاضر شهر ایلام در خصوص جمع‌آوری صحیح زباله با مشکلاتی مواجه است، سطل‌های کهنه هستند و شیر خروجی شیرابه آن‌ها یکسره باز است به همین خاطر شیرابه زباله روی آسفالت محلات روان شده و بوی بدی ایجاد می کند.

وی افزود: چون این سطل‌ها در ندارند و افراد زباله‌گرد نیز آن‌ها را به هم می‌زنند و جداسازی می‌کنند، آلودگی دوچندان می‌شود.

این کارشناس بهداشت محیط بیان کرد: شستشوی سطل‌ها حداقل هفته‌ای دوبار با مواد شیمیایی توسط شهرداری اقدام اول است و تغییر سطل‌ها قدم بعدی ‌و آموزش نیروهای شهرداری در جمع‌آوری بهینه زباله اقدام های بعدی خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد شهرداری ایلام در جمع‌آوری زباله‌های شهری این شهر، به استفاده از تجارب و روش‌های کارآمد شهرداری شهرهای دیگر کشور اعتنایی ندارد، در حالی که استفاده از روش‌های دیگران می‌تواند به بهبود کار جمع‌آوری زباله کمک کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha