• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071008051
  • خبرنگار : 71567

دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی خبر داد

راه‌اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور

راه‌اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور

دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی گفت: تاسیس دبیرخانه دائمی حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور، راه‌اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دوره کارشناسی ارشد، تنظیم سند ملی حقوق شهری و شهرسازی و غیره از برنامه‌های مهم ماست.

به گزارش ایسنا، علیرضا ایرانشاهی در افتتاحیه اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی که در دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است، تأکید کرد: تمامی رشته‌های میان‌رشته‌ای و اساتید رشته جغرافیا در گرایش‌های مختلف همچنین سایر رشته‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی برای برگزاری این همایش با کمیته علمی همایش همراهی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: از حدود یکسال پیش جلسات متعددی برای تعیین اهداف، محورها و برنامه‌های کلان همایش فوق برگزار شد و ده‌ها مرکز و پژوهشگاه با ما همکاری کردند. هدف اصلی این بود همایش مسئله محور و کاربردی باشد و بتواند برای مشکلات موجود درخصوص حقوق شهری راهکار ارائه دهد.

ایرانشاهی خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری سازمان‌های دولتی و عمومی علاوه بر اینکه بر مسئله محور بودن همایش کمک کرد بلکه موجب برگزاری پیش همایش‌هایی متعدد شد.

به گفته وی، همایش فع با استقبال خوبی مواجه شد  به طوری که حدود ۶۵۰ مقاله در محورهای مختلف همایش دریافت کردیم. حدود ۱۰۰۰ پژوهشگر در این همایش مشارکت کردند که ما آثار آنها را دریافت نمودیم.

دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی تأکید کرد: مقالات ارسال شده در این همایش حدود یکصد استاد داوری مقالات را انجام دادیم در نهایت هیات داوران بیش از ۲۰۰ مقاله را مورد پذیرش نهایی قرار گرفتند و گواهی پذیرش به صورت الکترونیکی صادر شد. ۱۸ مقاله امروز در سه پنل تخصصی ارائه می‌شود.

ایرانشاهی یادآور شد: تاسیس دبیرخانه دائمی حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور، راه‌اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دوره کارشناسی ارشد، تنظیم سند ملی حقوق شهری و شهرسازی و غیره از برنامه‌های مهم ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha