• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072620494
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه آذربایجان در ارتباط با تمامیت ایران است

توسعه آذربایجان در ارتباط با تمامیت ایران است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احیای نقش و جایگاه مهم و تاریخی آذربایجان گفت: پروژه‌هایی که در راستای توسعه و پیشرفت استان تعریف می‌کنیم در ارتباط با تمامیت ایران است و انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این خطه داشته باشد.

بهرام سرمست در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی روی کار آمده است که نویدبخش توسعه، پیشرفت و آبادانی است.

وی افزود: در آذربایجان شرقی برای توسعه پایدار، نیازمند آن هستیم یک راهبرد توسعه را فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، تبیین، ساری ‌و جاری کنیم و تمام پروژه‌ها و ابرپروژه‌هایی که دنبال می‌کنیم در راستای جایگاه واقعی آذربایجان است.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ جایگاه آذربایجان برای ایران تمام‌کننده بوده است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر هم حرکت مردم آذربایجان برای پیروزی دکتر پزشکیان شرط کافی بود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این نقش مهم و حیاتی را در تمام شهرستان استان باید احیا کنیم.

وی مطرح کرد: پروژه‌هایی که در استان تعریف می‌کنیم در پیوند با تمامیت ایران است و انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این خطه داشته باشد.

وی بیان کرد: اولین سفر استانی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین سخنگوی دولت نشان از اهمیت آذربایجان شرقی برای دولت است.

سرمست تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که اگر هم‌افزایی اتفاق بیفتد، توسعه به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی مدیریت استان در این دوره این است که علی رغم مرزبندی‌ها، یک همدلی، هم‌افزایی و وفاق بین مردم استان ایجاد کند.

وی اذعان کرد: برای هر شهرستان تکلیف خواهیم کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی، باستان‌شناسی و گردشگری یک برندسازی و هویت‌سازی را رقم بزنند.

استاندار آذربایجان شرقی رابطه نزدیک مدیران و مردم را ضروری خواند و گفت: یکی از شروط وفاق ملی این است که مسئولین با مردم رابطه تنگاتنگ داشته باشند و این یکی از ویژگی‌های دولت مردمی است.

وی ادامه داد: در برنامه داریم در هر شهرستان یک مجمع مشورتی توسعه راهبردی داشته باشیم و همه افرادی که بتوانند به توسعه شهرستان کمک کنند نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و اصل بر این است که از همه نخبگان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهرستان‌ها باید به بالفعل تبدیل شود، افزود: در آذربایجان شرقی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، صنایع دستی و میراث فرهنگی یکجا وجود دارد و این از ویژگی‌های منحصر بفرد این استان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سرمست در پایان گفت: انتخاب دکتر پزشکیان یک فرصت تاریخی برای آذربایجان به وجود آورده است تا عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه‌های مختلف جبران شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۱:۰۹

خیلی دیر شده ولی باز امید بخش است،،