• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96030603377
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مشاور سازمان جنگل‌ها در امور حریق تاکید کرد:

لزوم تخصیص اعتبار به شهرستان‌های بحران‌خیز خوزستان برای مدیریت آتش‌سوزی‌ها

لزوم تخصیص اعتبار به شهرستان‌های بحران‌خیز خوزستان برای مدیریت آتش‌سوزی‌ها

ایسنا/خوزستان مشاور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در امور حریق خواستار تخصیص اعتبار به شهرستان‌های بحران‌خیز خوزستان برای مدیریت و پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی شد.

به گزارش ایسنا، مهندس سلیمانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (6 خردادماه) به منظور بررسی و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص وقایع اخیر و آتش‌سوزی در برخی نقاط خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ هر هکتار از جنگل‌ها سالیانه بیش از 80 تن گرد و غبار و میکروارگانیسم‌های معلق در هوا را مانند فیلتر جذب می‌کند. اهمیت وجود جنگل در شرایطی که غرب کشور و به ویژه خوزستان در وضعیت حادی از پدیده از گرد و غبار قرار دارد، کاملا مشخص است.

وی با بیان این‌که حریق و آتش‌سوزی یک حادثه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ‌انتظار می‌رود استان‌ها از این نوع حوادث پیشگیری کنند؛ این امر موجب کاهش شدید هزینه‌های اطفای حریق می‌شود. اگر تنها یک‌سوم هزینه پرواز یک بالگرد برای اطفای یک حریق در بخش پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی صرف شود، به هدف خواهیم رسید و ضمن کاهش میزان و وسعت حریق، هزینه‌های مدیریت این بحران‌ها نیز کاهش می‌یابد.

مشاور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: ‌با توجه به این‌که در حال حاضر در فصل حریق قرار داریم، از فرمانداران شهرستان‌های بحران‌خیز خوزستان انتظار می‌رود ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها را فعال و وظایف دستگاه‌ها را کاملا مشخص کنند.

سلیمانی عنوان کرد:‌ یکی از مشکلات موجود در بحث پیشگیری و همچنین مدیریت حریق مساله هماهنگی میان دستگاه‌ها و به موقع عمل کردن است. اگر مدت زمان واکنش دستگاه‌ها هنگام وقوع آتش‌سوزی طولانی شود، در عمل کنترل حریق از دست خارج می‌‌شود و گستردگی حریق نیز افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد:‌ هر چند تخصیص اعتبارات عمرانی در فصل بهار معمولا در کشور ایران وجود ندارد اما انتظار می‌رود استاندار خوزستان و معاون عمرانی استانداری در حداقل زمان ممکن مبلغی را حتی به صورت مساعده در اختیار شهرستان‌های بحرانی برای مدیریت و پیشگیری حوادث حریق اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha