• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96030704197
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان:

25 درصد آتش‌سوزی جنگل‌های کشور در خوزستان است

25 درصد آتش‌سوزی جنگل‌های کشور در خوزستان است

ایسنا/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کاهش بارندگی در سال گذشته منجر به آتش‌سوزی‌های جبران‌ناپذیری در مزارع و مراتع استان شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، احمد مطیعی در جلسه شورای کشاورزی که امروز، هفتم خردادماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان در سال‌های اخیر جزو استان‌های محسوب می‌شود که آمار آتش‌سوزی در آن زیاد بوده و 25 درصد آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها که در کشور رخ داده، مربوط به خوزستان است.

وی افزود: کاهش بارندگی در سال گذشته موجب شد که 270 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان از طریق آتش‌سوزی سوخته شوند. بنابراین کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند که به این مساله رسیدگی کنند و این آتش‌سوزی‌ها را کنترل کنند تا بیش از این به زمین‌های زراعی ما آسیبی وارد نشود.

کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال 93 ما هم خشکسالی‌های زیادی داشتیم اما در سال 95، شاهد تشدید کاهش بارندگی و افزایش گردوخاک بودیم و استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و خراسان شمالی از نظر بارشی در وضعیت بحرانی شدیدی قرار داشتند.

وی در خصوص پدیده افزایش دما که در چهارشنبه این هفته اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: دما در روز چهارشنبه به 48 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و وزش باد شدید از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و گردوخاکی با سرعت 60 کیلومتر را در روز شنبه پیش‌بینی خواهیم کرد.

همچنین در این نشست یدالله شمایلی، مدیر موسسه جهاد نصر با بیان این‌که بیش از 110 هزار هکتار در فاز اول طرح 550 هزار هکتاری اجرایی شده است، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت وزارت نیرو و استانداری بتوانیم فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری را عملیاتی کنیم. همچنین در سال 96 با توجه به همکاری وزارت نیرو که با ما داشت، 30 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و 13 هزار هکتار آبیاری کم‌فشار توسط این موسسه اجرا شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha