• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96042111980
  • خبرنگار : 71234

/بررسی گزارش بروز بحران آب، ‌برق و مخابرات در خوزستان/

کمالی‌پور: دستگاه دیپلماسی با طرح دعوی کشورهای عامل ایجاد ریزگرد را ملزم به دادن خسارت کند

کمالی‌پور: دستگاه دیپلماسی با طرح دعوی کشورهای عامل ایجاد ریزگرد را ملزم به دادن خسارت کند

نماینده جیرفت تأکید کرد که باید دستگاه دیپلماسی با طرح دعوا در کشورهای عامل ایجاد ریزگرد آنها را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی کرده و از آنها خسارت بگیرد.

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی‌پور در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص بحران اخیر قطعی آب و مخابرات در استان خوزستان گفت: در دنیای امروز که تکنولوژی و فناوری‌های نوین حاکم شده است کشورهایی که با بحران‌های متعدد روبرو هستند با همت و تلاش مردمانشان تلاش می‌کنند از این بحران‌ها عبور کنند.

وی افزود: اما متأسفانه در کشور ما بدعتی به وجود آمده که بعد از بروز بحران تلاش می‌شود تا از آن عبور شود. چرا کارهایی که در زمان بحران انجام می‌شود را قبل از آن انجام نمی‌دهیم تا مشکلاتی به وجود نیاید؟

کمالی‌پور با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده از قبل ریزگردها قابل توجیه نیست، گفت: در حال حاضر برای مردم خوزستان کارهایی انجام می‌دهند که اگر پایدار و ادامه‌دار نباشند آنها با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند. اکنون به دلیل انجام سدسازی‌های غیرکارشناسی شاهد خشک شدن تالاب‌ها و بروز شرایط بحرانی هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده جیرفت گفت: به دلیل مدیریت ناکارآمد در منابع آبی ایجاد سدهای غیرکارشناسی و انتقال آب از بالادست رودخانه‌ها، عدم رعایت استاندارد در کارخانه‌ها و مواردیاز این دست شاهد بروز بحران در خوزستان هستیم که اگر این  شرایط به شهرهای دیگر همچون سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز سرایت پیدا کند معلوم نیست که چطور می‌خواهیم آن را مدیریت کنیم.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت: باید از ظرفیت دیپلماسی کشور استفاده کرد و با طرح دعوی در مجامع بین‌المللی از کشورهای عامل ایجاد ریزگرد آنها را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی و دادن خسارت نمود. نباید دیپلماسی صرفاً در حوزه سیاسی خلاصه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha