• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98031205430
  • منبع : نمایندگی لرستان

یک مسئول خبر داد:

800 واحد مسکونی سیل‌زده، مشکل تأمین زمین دارند

800 واحد مسکونی سیل‌زده، مشکل تأمین زمین دارند

ایسنا/لرستان رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان گفت: 800 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده، مشکل تأمین زمین دارند.

به گزارش ایسنا، رضا خواجه‎ای در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل استان اظهار کرد: سه تیم معین ما در مناطق سیل‌زده لرستان مستقر هستند.

وی ادامه داد: از ۵۰ روستایی که بعد از سیل مشکل داشتیم نهایتاً به هفت روستا رسیدیم و کار آن‌ها هم در حال انجام هستند.

 خواجه‎ای اضافه کرد: در شهرستان چگنی، پل‌دختر و بخش معمولان مجموعا حدود ۸۰۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی داشتیم که در قالب تعمیری و احداثی هستند. حدود ۴۷۰ واحد مسکونی احداثی بهزیستی و مابقی واحدها تعمیری‎اند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان یادآور شد: تا زمانی که متقاضی و سیل‌زدگان مدارک شناسایی برای ما نیاورند، نمی‌توانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم.

وی افزود: میانگین ساخت‌وساز در مناطق سیل‌زده لرستان را ۶۰ مترمربع در نظر گرفته‎ایم که در حال حاضر با تسهیلاتی که به ما می‌رسد در این مساحت می‎توانیم منازل را بسازیم.

خواجه‏ای اضافه کرد: هم‌اکنون در حال توزیع سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده هستیم. ۵۰۰۰ تن سیمان توزیع کردیم و ۳۰۰۰ تن آهن‌آلات ارزان‌قیمت آوردیم و انبار کردیم و در حال توزیع آن‌ها نیز هستیم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان گفت: تعدادی از واحدهای مسکن سیل‌زده درجا ساز هستند و همین‌الان هم می‌توانیم منازل را بسازیم اما در برخی موارد مشکل تأمین زمین داریم. در ۱۱۳۰ واحد فونداسیون انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار واحد مسکونی سیل‌زده استان از ۱۳ هزار واحد آسیب‌دیده از سیل در روستاها هستند که برای ۸۰۰ واحد مشکل تأمین زمین داریم و ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مشکل تأمین زمین ندارند و درجا ساز هستند.

خواجه‎ای اضافه کرد: میانگین زیربنایی که واحد مسکونی در روستاهای سیل‌زده لرستان وجود داشته، ۱۱۰ مترمربع است و معمولاً دو خانوار در آنجا زندگی می‌کردند.  اگر یک واحد ۶۰ متری در همان زمین‌ساخته شود، فعلاً مناسب است و می‎توان بعداً هم به آن ساختمان اضافه خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان گفت: برای ۸۰۰ واحدی که مشکل زمین داشته، مشکل داریم و تکلیف آن ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد که مشکل تأمین زمین ندارند، مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت کرده‌ایم. در حوزه ساخت‌وسازها نیز ۸۵۶۶ واحد مسکونی به بانک عامل معرفی شدند و ۲۵۰۹ مورد عقد قرارداد داشتیم و ۴۰ میلیارد تومان پرداخت داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha