• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98080803877
  • خبرنگار : 50040

پیوند خانواده، مدرسه و مسجد در طرح «شهید بهنام محمدی»

پیوند خانواده، مدرسه و مسجد در طرح «شهید بهنام محمدی»

ایسنا/گیلان مسئول بسیج دانش‌آموزی گیلان از اجری طرح «شهید بهنام محمدی» خبر داد و اظهار کرد: پیوند سه نهاد مهم خانواده، مدرسه و مسجد دنبال می‌شود.

سرهنگ علی رفاهتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» و روز بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: ۲۵۶۰ واحد بسیج دانش‌آموزی در حال حاضر در گیلان فعال است و ۱۶۸ هزار دانش‌آموز بسیجی داریم.

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی برگزاری اردوهای جهادی مسجدمحور را با هدف مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس دنبال می‌کند، افزود: وقتی دانش‌آموزان بسیجی در فصل تابستان اقدام به تعمیر مدارس می‌کنند روحیه جهادی در آنان تقویت می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی گیلان، برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را یکی از برنامه‌های مهم این سازمان دانست و گفت: هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه عازم مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع مقدس می‌شوند و یادمان‌های شهدا را زیارت می‌کنند و شاهد اثرات معنوی و تربیتی این حرکت در دانش‌آموزان هستیم.

رفاهتی، اولویت برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی را جبران خلاءهای موجود در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی دانش‌آموزی، شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان صاحب ایده و اختراع و مشارکت در کنگره ملی «همفکری آینده‌سازان» و برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، نشست‌های روشنگری گام دوم انقلاب، حلقه‌های صالحین و یادواره‌های شهدا از دیگر برنامه‌هاست.

وی ماموریت سازمان بسیج دانش‌آموزی را در درس آمادگی دفاعی متوسطه دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت آمادگی دفاعی به دنبال تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان هستیم.

مسئول بسیج دانش‌آموزی گیلان از خانواده‌ها خواست در انتخاب مدرسه و معلم برای فرزندان خود نسبت به معیارهای اخلاقی توجه کنند و یادآور شد:‌ سلامت دانش‌آموز، معلم و مدرسه باید افزایش یابد، زیرا شخصیت انسان در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد و نیازمند یک فضای پاک و بانشاط است.

رفاهتی از اجری طرح «شهید بهنام محمدی» خبر داد و اظهار کرد: پیوند سه نهاد مهم خانواده، مدرسه و مسجد دنبال می‌شود. در این طرح ابتدا یک مسجد توانمند و سپس یک مدرسه نزدیک به مسجد انتخاب می‌شود. خانواده‌های داوطلب نیز می‌توانند به کار تربیتی مستمر بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha