• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98081105692
  • خبرنگار : 50044

۱۳ آبان مبدایی برای آزادگی ملت از ظلم استکبار است

۱۳ آبان مبدایی برای آزادگی ملت از ظلم استکبار است

ایسنا/گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یوم‌الله ۱۳ آبان را مبدایی برای سرافرازی، استقلال و آزادگی ملتی رنجور از بیداد رژیمی مستبد و حامیان استکباری و استعمارگر آن دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری،‌ در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه وقایع یوم‌الله ۱۳ آبان در شمار رخدادهای حیاتی تاریخ مبارزات ملت ایران است، اظهار کرد: ۱۳ آبان با وحدت کلمه مردم مسلمان و آزاده ایران رقم خورد.

وی افزود: مردم با پیروی از پیشوای دینی خود شجاعانه در برابر استبداد طاغوت و زیاده‌خواهی‌های حامیان استکباری آن ایستادند و آگاهانه مبارزه کردند و بساط حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از سرزمین مقدس خود برچیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مرور و بازخوانی رویدادهای عبرت آموز ۱۳ آبان را با وجود گذشت چهل سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز حیاتی نسل جوان دانست و تصریح کرد: وقایع تاریخ‌سازی همچون تبعید بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه به جرم دفاع از استقلال کشور و عزت ایرانیان در مخالفت با لایحه استعماری کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان معترض به ظلم و فساد دربار رژیم ستمشاهی پهلوی در سال ۱۳۵۷ و فتح ظفرمندانه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان در سال ۱۳۵۸ سه رخداد بزرگ با وجه مشترک استکبارستیزی ملت مبارز و ولایتمدار ایران اسلامی است.

اشجری با بیان اینکه ۱۳ آبان هرگز از یاد و خاطره مردم انقلابی ایران نخواهد رفت، عنوان کرد: ملت ایران با پاسداری از خون پاک شهدا و حضور همیشگی خود در صحنه مبارزه با استکبار جهانی اجازه نخواهند داد آرمان والای انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود.

وی یوم‌الله ۱۳ آبان را مبدایی برای سرافرازی، استقلال و آزادگی ملتی رنجور از بیداد رژیمی مستبد و حامیان استکباری و استعمارگر آن دانست که در برابر منیت و خودخواهی‌های همیشگی و شیطانی استکبار جهانی ایستاد، مبارزه کرد و با ضمیری آگاه و عزمی استوار، پایان تعدی، دخالت و تحکم را بر اراده خویش رقم زد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حماسه ۱۳ آبان دست زیاده‌خواه استکبار جهانی را از کشور قطع کرد و به جهانیان درس استکبارستیزی و مبارزه در راه شرافت و عزت داد، گفت: روحیه استکبارستیزی مردم آگاه و مبارز ایران به مدد دم مسیحایی معمار کبیر انقلاب اسلامی طرحی نو از ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ آفرید؛ نقشی که با گذشت چهل سال هرگز کمرنگ نشد، بلکه به جای جای نقاط مختلف دنیا صادر گردید و از سوی مبارزان مسلمان و آزادی‌خواه جهان تجلی دوباره یافت.

اشجری با اشاره به آثار وقایع استکبارستیزانه یوم‌الله ۱۳ آبان بر تاریخ معاصر ایران و حتی تاریخ نهضت‌های آزادی‌بخش جهان، خاطرنشان کرد: انتشار امواج خروشان بیداری اسلامی ملت‌ها در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت‌ها انکارناپذیر است و بسیاری از تاریخ‌نگاران و تحلیگران برجسته و منصف جهان به آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه مبارزه مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین‌الملل هیمنه فریبنده و اقتدار موهوم استکبار جهانی را در نزد افکار عمومی جهانیان شکست، خاطرنشان کرد: ملت ایران ثابت کرد که نابودی استکبار جهانی و فروپاشی نظام سلطه دست‌یافتنی است که ان‌شاءالله در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری پیامبرگونه و داهیانه مقام معظم رهبری در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم فصل‌الخطاب دانستن مواضع و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه استکبارستیزی به ویژه در صحنه مقابله با سیاست‌ها و دسیسه‌های ضدایرانی شیطان بزرگ آمریکا، اظهار کرد: بی‌تردید نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مسئولان نظام و آحاد مردم تنها راه نجات کشور است و شکست توطئه‌های دشمنان به ویژه در میدان جنگ اقتصادی و همچنین رسیدن به دروازه‌های تمدن نوین اسلامی و تامین منافع و مصالح ملی را به دنبال دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha