• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98081206706
  • منبع : نمایندگی کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

شهدا برگ افتخار تاریخ هستند

شهدا برگ افتخار تاریخ هستند

ایسنا/کردستان فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، با اشاره به کلیدواژه شهید، بسیج و تاریخ، گفت: اگر در تاریخ افتخارات و اقدامات بزرگ و شایسته توسط نسل‌های قبلی صورت گرفته باشد با اهمیت است، کسانی که در آن کشور زندگی کرده زمانی که این تاریخ را ورق می‌زنند به افتخارات، جان‌فشانی و جوانمردی تاریخ سازان گذشته احساس سربلندی، غرور و شادمانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار رجبی امروز (۱۲آبان) در اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموزان استان کردستان و کنگره ملی گرامیداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی، با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگی است، اظهار کرد: گرامیداشت یاد شهدا باید هر ساله در استان برگزار شود چراکه ما مدیون خون شهیدان هستیم.

وی با اشاره به کلیدواژه شهید، بسیج و تاریخ، افزود: تاریخ هر کشوری بسیار مهم بوده و اگر در تاریخ افتخارات و اقدامات بزرگ و شایسته توسط نسل‌های قبلی صورت گرفته باشد با اهمیت است و زمانی که ساکنان آن سرزمین تاریخ را ورق می‌زنند به جان‌فشانی و جوانمردی تاریخ سازان گذشته احساس سربلندی، غرور و شادمانی می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، بیان کرد: وقتی اسم افرادی چون پوریای ولی، جهان‌پهلوان تختی و شهید مدرس را می‌شنوید غیرت، شجاعت، جوانمردی همراه با صفات مردانگی به یاد می‌آورید که در تاریخ کشورمان به ثبت رسیده است.

سردار رجبی با اشاره به اینکه یک عالم بزرگوار و شجاع که از مظلوم دفاع می‌کند در تاریخ اسلام ثبت می‌شود، عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) مورد افتخار در تاریخ کشور ما است و در نقطه عطف این تاریخ، نامش جاویدان خواهد ماند چراکه یک قدرت و قوت جدید در این عصر به اسلام بخشید، به تنهایی مقابل ظالم ایستادگی و همگان را برای مقابله با دشمن دعوت کرد و خداوند نیز تمام درهای نصرت و پیروزی را برای این بنده صالح گشود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، با بیان اینکه همه شهدای ما تاریخ‌ساز هستند و مدیون شهدا هستیم، افزود: اگر امنیت در کشور برقرار نبود نمی‌توانستیم یادآور و اجلاسیه شهدای دانش‌آموزی را برگزار کنیم بنابراین باید یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم.

سردار رجبی با اشاره به ۴۱۵ دانش‌آموز شهید در کردستان، گفت: مشابه این اجلاسیه در همه جای کشور برگزار می‌شود اما در کردستان ارزش مضاعفی وجود دارد چراکه دشمنان به این خطه از کشورمان طمع داشتند و بهترین دانش آموزان این استان را شهید کردند.

وی بیان کرد: دشمنان توطئه هایی را برای کردستان در نظر گرفته بودند که این منطقه را از ایران جدا کنند اما به‌پاس خدمت شهیدان این برنامه دشمن محقق نشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: دشمنان برعلیه کشورمان قیام کردند اما شهیدان ما مجاهدت کردند و مقابل ظالم ایستادند و نگذاشتند دشمن به هدف خود برسد.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: پایداری و امنیت امروز کشور، مدیون خون شهدا است در این راستا باید دانش آموزان کشورمان یاد و خاطره شهیدان را گرامی بدارند و بیشتر آن ها را بشناسند.

یاس و ناامیدی دشمن با حضور جوانان در صحنه

رشید قربانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: در هفته گرامیداشت بسیج دانش‌آموزی قرار داریم لازم است در این ایام به احترام شهیدان بسیجی که جان خود را برای اسلام فدا کردند قدردان باشیم.

وی با اشاره به بیانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه مقایسه عملکرد چهل‌ساله انقلاب اسلامی و گذشته را مطرح کردند و چند عنوان قابل‌توجه ازجمله انقلاب اسلامی کهنگی کلیشه‌های مطرح در دنیا را تغییر داد را تایید کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان، بیان کرد: ۱۳ آبان روز مبارزه استکبار جهانی است که باید جوانان با بصیرت و حضور همیشه درصحنه موجب یاس و ناامیدی هر چه بیشتر دشمنان شوند.

قربانی عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری شعارهای مطرح‌شده انقلاب اسلامی تاریخ‌مصرف ندارد و همیشه برای تاریخ ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که انقلاب اسلامی بستر مشارکت را فراهم کرده است، عنوان کرد: قبل از انقلاب کسی نقش در انتخاب مسئول و مدیران نداشت اما بعد از انقلاب انتخابات توسط مردم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان، خاطرنشان کرد: همچنین در گام دوم انقلاب تأکید شده که جوانان باید گام بردارند و این مسئولیت را به نحوه مؤثری به عهده بگیرند.

قربانی امیدوار بودن به آینده را یکی دیگر از بیانیه دوم انقلاب ذکر کرد و یادآور شد: شرایط و اتفاقات کنونی نباید موجب ناامید مردم به‌ویژه جوانان شود و باید گام‌های انقلاب را مبنای مسیر زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha