• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98082113476
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

گزارش ایسنا از برگزاری آئین های ۲۰ آبان روز کیش

گزارش ایسنا از برگزاری آئین های ۲۰ آبان روز کیش

ایسنا/هرمزگان ساکنین و مسافران حاضر در جزیره کیش، ۲۰ آبان را که به نام روز کیش نامگذاری شده است، جشن گرفتند.

در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان جشن ها، مراسم رونمایی، افتتاح و کلنگ زنی و نشست های مختلفی در کیش برگزار شد. 

نشست ادبی، بررسی داستان ها و افسانه های قدیمی کیش در شهر باستانی حریره

عصر یکشنبه ۱۹ آبان ، نشست ادبی، بررسی داستان ها و افسانه های قدیمی کیش در شهر باستانی حریره برگزار شد. در این نشست ، رجبعلی مختارپور استاد برجسته و پژوهشگر میراث ناملموس کیش برای حضار از داستان ها و افسانه های قدیمی کیش سخن گفت و بومیان کیش نیز با مهمان نوازی همیشگی ، از شرکت کنندگان در این مراسم با خوراک ها، شیرینی ها و نوشیدنی های محلی پذیرایی کردند.

جشن مردمی در پارک شهر کیش

شامگاه یکشنبه، هزاران نفر از ساکنین کیش و مسافران در جشن مردمی که در پارک شهر برگزار شد حضور یافته و ساعاتی را به دور از دغدغه های روزمره به شادی گذراندند. حضورصمیمانه مدیرعامل ، معاون فرهنگی و اجتماعی و دیگر مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش در جمع عاشقان کیش از نکات بارز و زیبای این مراسم بود. طنز ، موسیقی ، اهدای هدایا و جوایز به افرادی که لباس محلی شهر خود را پوشیده بودند و همچنین برپا کردن میزهای صنایع دستی و غذاهای محلی از جذابیت های دیگر این جشن مردمی بود که تا پاسی از شب ادامه داشت.

نواخته شدن زنگ روز کیش و رونمایی از سایت فارغ التحصیلان کیش

برنامه های فشرده روز کیش، با حضور در مسجد امام حسن مجتبی (ع)، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا گمنام شروع شد. حضور در مدرسه دخترانه فرهنگ و نواخته شدن زنگ روز کیش ، دومین برنامه دوشنبه ۲۰ آبان بود که طی آن، شور و شعف دانش آموزان این دبستان ، دکتر مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت ها و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی ، ریاست آموزش و پرورش کیش و دیگر مدیران محلی را به وجد آورد. اجرای سرود و همخوانی پیرامون جزیره کیش، آماده سازی کتاب های دست نوشته، ساخت نماد ها و المان هایی با محتوای کیش و ... از جمله برنامه های در نظر گرفته شده بود و طی این مراسم ضمن نواخته شدن زنگ روز کیش توسط دکتر مرتضی بانک، از سایت کانون فارغ التحصیلان آموزش و پرورش کیش نیز رونمایی گردید. قوامی نژاد رئیس آموزش و پرورش کیش در آیین رونمایی از این سامانه اینترنتی گفت با تشکیل کانون فارغ التحصیلان آموزش و پرورش، امکان تجدید خاطرات دوران تحصیل و احساس تعلق خاطر ۵۵۰۰ دانش آموز که از سال تحصیلی ۱۳۷۱_۱۳۷۲ تا کنون در جزیره موفق به کسب دیپلم شده اند و امکان برگزاری همایش ها و مناسبت ها برای اعضاء این انجمن فراهم می شود.

حضور مسئولان در مراسم اختتامیه پاکسازی ساحل جزیره کیش

پس از مدرسه فرهنگ ، مسئولان در مراسم اختتامیه پاکسازی ساحل جزیره کیش در محل اسکله تفریحی حاضر شدند و از شرکت کنندگان در این طرح محیط زیستی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

آغاز عملیات اجرایی مرکز پزشکی ورزشی مریم

در ادامه برنامه های روز کیش ، کلنگ احداث مرکز پزشکی ورزشی مریم نیز به زمین خورده شد. ساخت این مجموعه درزمینی به متراژ ۳ هزار و ۳۶ متر مربع و با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه آغاز شود. این مجموعه پس از بهره برداری شامل داروخانه، مطب پزشکان با تخصص های مختلف، مهدکودک برای نگهداری فرزندان بانوان ورزشکار، اتاق فیزیوتراپی، واحد اورژانس، فروشگاه لوازم و البسه ورزشی خواهد بود. به گفته سازنده ، این مجموعه طی دو سال آماده بهره برداری خواهد شد.

۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک در کمتر از ۳۰ ثانیه به فروش رفت

پذیره نویسی عرضه اوراق صکوک یکی دیگر از آئین های بزرگداشت بیستم آبان روز کیش بود که با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش (سهامی خاص) به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرا بورس ایران با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در تالار بورس کیش انجام شد که در کمتر از ۳۰ ثانیه تمامی اوراق به فروش رسید. این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود. این اعتبار جهت تکمیل پایانه فرودگاهی کیش با ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر استفاده خواهد شد.

کلنگ زنی فاز دوم دبیرستان مبین خلیج فارس

عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع آموزشی مبین خلیج فارس با هزینه  ۱۰۰میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۳۵۰۰  متر مربع با زیربنای چهار هزار متر مربع در ۴ بلوک دو طبقه که دارای ۲۴ کلاس  است؛ آغاز شد. این طرح برگرفته از معماری بومی و سبز به صورت حیاط مرکزی است که توسط یک موسسه خیریه فرهنگی ساخته می شود و فضاهای آموزشی، اداری، ارتباطی کارگاهی، غذاخوری، آزمایشگاه، سالن اجتماعات و موزه  از جمله امکاناتی است که در طرح توسعه این مجتمع پیش بینی شده است.

افتتاح مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان در کیش

نخستین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان در جزیره کیش آغاز گردید. مراسم گشایش این مسابقات عصر روز دوشنبه ۲۰ آبان در ورزشگاه المپیک کیش و با حضور دکتر بانک ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ، دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، دکتر اورسجی رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران و نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی و جمعی از مهمانان خارجی و داخلی برگزار گردید. در این دوره از مسابقات ۱۴ کشور از قاره های آسیا، اروپا و آفریقا حضور  دارند. مسابقات از بعد از ظهر (دوشنبه) در چهار گروه به صورت دوره‌ای در مرحله مقدماتی آغاز شده است. مراسم وزن‌کشی و قرعه‌کشی تیم‌ها یکشنبه شب برگزار شد و ایران در گروه اول به مصاف مالزی، تایلند و ترکمنستان خواهد رفت.

گروه‌بندی رقابت‌های کبدی جوانان جهان بدین شرح است:

گروه اول: ایران، مالزی، تایلند و ترکمنستان

گروه دوم: پاکستان، دانمارک و جمهوری آذربایجان

گروه سوم: چین تایپه، بنگلادش و افغانستان

گرو چهارم: سریلانکا، عراق و کنیا

اعضای تیم ملی جوانان اوگاندا نیز در جزیره کیش حضور دارند که شرایط لازم را در وزن کشی جهت ورود به مسابقات پیدا نکردند.

امیرحسین بسطامی، محمدرضا شادلو، علی اصغر وفایی، امین قربانی، حمیدرضا اکرمی، میلاد احمدی، وحیدرضایی مهر، محمدرضا کلودراهنگی، میلاد جباری، رضا میرباقری، آرش اکبری، امید خجسته اعضای تیم جوانان کبدی ایران را تشکیل می‌دهند. سیدجواد موسوی به عنوان سرمربی کبدی‌کاران را در این مسابقات همراهی می‌کند.رقابت‌های کبدی جوانان جهان از ۲۰ تا ۲۵ آبان به میزبانی ایران در کیش برگزار می‌شود.

جشنواره نام آوران ماندگار کیش

انتخاب چهره های ماندگار و تاثیرگذار جزیره کیش در جشنواره نام آوران ماندگار کیش یکی از آخرین برنامه های روز ۲۰ آبان بود که با حضور دکتر بانک، دکتر مظفری و مسئولان در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha