• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98082113784
  • خبرنگار : 50252

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد؛

نخستین استارتاپ ویکند "صنعت گیاهان دارویی و مغذی کشور" در گناباد برگزار می‌شود

نخستین استارتاپ ویکند "صنعت گیاهان دارویی و مغذی کشور" در گناباد برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد از برگزاری نخستین استارتاپ ویکند "صنعت گیاهان دارویی و مغذی کشور" از 29 آبان ماه تا یکم دی ماه 98 در مرکز همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد خبر داد.

دکتر شهلا خسروان امروز در نشست خبری نخستین استارتاپ ویکند "صنعت گیاهان دارویی و مغذی کشور" که در محل دفتر وی برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: علاوه‌بر حمایت مالی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از سه ایده برتر این استارتاپ ویکند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اعلام کرده که در خصوص ثبت شرکت‌های حقوقی دانش بنیان حمایت لازم را از ایده‌های برتر خواهد داشت.

وی گناباد را بستر تولید انبوه گیاهان دارویی و مغذی برشمرد و تصریح کرد: برای برند سازی این شهرستان در خصوص گیاهان دارویی و مغذی، دریافت ایده برای ایجاد کسب و کارهای نوین ضروری به نظر می‌رسد.

خسروان اضافه کرد: این دانشگاه بنا بر رسالت اجتماعی خود به عنوان دانشگاه نسل سوم و با هدف معرفی و رونق اقتصادی اجتماعات محلی، اقدام به برگزاری این استارتاپ ویکند نموده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت ایده‌ها 24 آبان ماه است، افزود: ثبت و پذیرش ایده‌ها از 15 مهرماه آغاز شده و تاکنون 67 ایده ثبت گردیده است.

وی گفت: باید با مشارکت دانشگاه‌ها به گیاهان دارویی به عنوان یک صنعت توجه شود؛ از آنجا که طب سنتی مبتنی بر گیاهان دارویی بوده، تجاری سازی آن می‌تواند کمک شایانی به این بحث کرده و بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند.

خسروان اذعان کرد: استارتاپ به کسب و کارهای نوین و نوپا گفته شده، ولی استارتاپ ویکند یک رویداد با استانداردهای جهانی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: استارتاپ ویکند یک مسابقه برای افرادی است که ذهن خلاق دارند که ایده‌های خود را ثبت کنند و در یک بازه زمانی خاص مورد داوری قرار بگیرند و ایده‌های برتر مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha