• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98120604720
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبرداد

تهیه سناریوهای عملیاتی برای مقابله با سیل و طوفان در استان

تهیه سناریوهای عملیاتی برای مقابله با سیل و طوفان در استان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه براساس پیش بینی های هواشناسی در مناطق غرب استان بارش سنگین باران، مناطق مرتفع بارش برف و مناطق شرق وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش بینی شده است، گفت: برای هریک از این حوادث سناریوهای عملیاتی تهیه و به دستگاه ها اعلام شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: همزمان با پیش بینی های هواشناسی جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مدیریت بحران روز گذشته با حضور همه دستگاه های امدادی استان برگزار و وظایف هر بخش در هر شهرستان مشخص و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها طی این دو روز بارش باران، برف و وزش باد را در سطح استان داریم، افزود: سامانه بارشی از امروز در استان مستقر است و تا فردا بعدازظهر هم ادامه دارد، براین اساس در مناطق غرب بارش سنگین باران، مناطق مرتفع بارش برف و مناطق شرق وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش بینی شده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امروز افزایش دما و فردا کاهش دما در سطح استان پیش بینی شده، افزود: براین اساس مخاطرات آب و هوایی را محتمل دانستیم، ازجمله سرمازدگی در بخش های کشاورزی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در غرب استان که همزمان با آب شدن برف ها اتفاق می افتد و وزش طوفان در مناطق جاده های شرق که برای هریک از این حوادث سناریوهای عملیاتی تهیه و به دستگاه ها اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی استان اعلام کرده ایم پایگاه های امدادی و انبارهای خود را تقویت کند، راهداری امکانات و ماشین آلات را تقویت و ماشین های امدادی و برف روبی را در جاده ها مستقر کند، در عین حال پیش بینی های لازم را داشته باشند و اگر جاده ای تحت تاثیر سیل یا طوفان قرار گرفت با همکاری پلیس راه موقتاً جاده را مسدود کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز خسارت به اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان اعلام کردیم ایمنی استخرهای ذخیره آب، بندهای آبخیزداری و پخش سیلاب را بررسی کنند، افزود: شرکت آب منطقه ای اصفهان می بایست مدیریت تنظیم آب در رودخانه ها، لایروبی رودخانه ها و نصب علائم هشداردهنده را دنبال کند و شرکت آب و فاضلاب استان نیز ورود هرگونه گل و لای به آب رودخانه را بررسی کند تا آب شرب تحت تأثیر قرار نگیرد.

شیشه فروش از اعلام آمادگی به ۱۰۸ شهر استان خبر داد و گفت: ستاد سیل در شهرهای استان باید آماده باشد، همه مسیرها و آب راه ها را بررسی و مسیر سیلاب ها را باز کنند، همچنین به ۸۰۰ دهیاری نیز اعلام کرده ایم که سیل بندهای اطراف روستا را چک کنند و تیم های عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.

وی با تأکید براینکه شهرک های صنعتی و صنایع موظف به تقویت سیل بندها هستند، افزود: اداره راه می بایست پل ها را کنترل و جاده ها را تقویت کند. در بخش اطلاع رسانی نیز اداره کل هواشناسی باید به صورت ۲۴ ساعت مخاطرات جوی را رصد و هشدارهای لازم را بدهد و اداره مخابرات هم پیامک های هشدار را برای مناطقی که تحت تدثیر سیل هستند ارسال کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تمام شهرستان های استان متناسب با سناریوهایی که تعریف کرده ایم اقدامات و پیش بینی های لازم را به عمل می آوردند، اعلام کرد: مرخصی اعضای مدیریت بحران در تمام شهرستان ها تا پایان هفته لغو شده و در مناطق حضور خواهند داشت.

وی با اظهارامیدواری از اینکه بارش های این مدت باعث افزایش ذخیره آب های استان شود، گفت: حادثه هیچ وقت خبر نمی کند، چراکه در دوره های خشکسالی معمولاً بارش های حدی اتفاق می افتد و طی چند دقیقه ممکن است باعث وقوع سیلاب شود، برای همین هماهنگی ها، هشدارها، اطلاع رسانی ها و آماده باش تجهیزات و امکانات صورت گرفته تا از بروز خسارت جلوگیری شود و درصورت وقوع نیز به سرعت کنترل شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در درجه اول مناطق غرب استان و شهرستان های گلپایگان، خوانسار، چادگان، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت و در درجه دوم کاشان، نطنز و آران بیدگل و بعد از آن دیگر شهرستان های استان در حال آماده باش برای مقابله با حوادث جوی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha