• پنجشنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98122922270
  • خبرنگار : 50046

متخصص روانشناسی بالینی:

مردم با در خانه ماندن به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند/ شادتر شدن با انجام بازی های خانگی در خانه

مردم با در خانه ماندن به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند/
شادتر شدن با انجام بازی های خانگی در خانه

ایسنا/خراسان شمالی متخصص روانشناسی بالینی در خراسان شمالی گفت: مردم با در خانه ماندن در ایام تعطیلات نوروزی به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

دکتر سید حامد سجادپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اولین مسئله مهم جدی گرفتن بیماری و در خانه ماندن است و شهروندان باید تفاوت شجاعت و حماقت را درک کنند.

وی افزود: آن پرستار و پزشکی که خودش را در نزدیک ترین فاصله به بیمار مبتلا به ویروس کرونا قرار می دهد تا جان بیمار را نجات دهد یک قهرمان است و مسئولیت اجتماعی خودش را انجام می دهد اما شخصی که در جاهای شلوغ قرار می گیرد و از وسایل بهداشتی استفاده نمی کند، به مسافرت و یا به دید و بازدید عید می رود، در نظر خودش از بیماری نمی ترسد اما در حقیقت حماقت خودش را نشان می دهد و در حال حاضر وظیفه اجتماعی ما در خانه ماندن است.

سجادپور با تاکید براینکه قرنطینه خانگی جان ما و عزیزانمان را حفظ می کند، گفت: اما نکات منفی از جمله اسفردگی و اعتیاد اینترنتی را می تواند به همراه داشته باشد و برای کاهش این آسیب ها پیشنهاد می شود که مردم تفاوت بازی های منفعل از فعال را تشخیص دهند.

وی فعالیت های منفعل را بازی های همچون گیم و یا تماشای فیلم عنوان کرد و ادامه داد: از آنجاییکه تحرک در این اقدامات نقشی ندارد موجب آزادسازی سروتونین و دوپامین نمی شود و فرد را مستعد ابتلا به افسردگی می کنند اما بازی های فعال مانند نرمش در خانه، قایم موشک بازی کردن در خانه، دارت، مینی بسکتبال و پینگ پنگ می توانند با آزادسازی سروتین و دوپامین ما را شاداب کنند و احتمال به ابتلا به افسردگی را کاهش دهند.

متخصص روانشناسی بالینی در خراسان شمالی گفت: کاهش ویتامین Dنیز موجب افسردگی می شود و هم سیستم ایمنی را تضعیف می کند و از آنجاییکه باتوجه به شرایط قرنطینه خانگی ممکن است کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیریم بنابراین مصرف زرده تخم مرغ و ماهی، آفتاب گیری در تراس را توصیه می شود.

وی افزود: از آنجاییکه بازی های خانگی تعامل را زیاد می کنند، افراد را شادتر می کند انجام بنابراین بازی های مشترک خانگی مانند منچ، اسم و فامیل، نقطه نقطه، پانتومیم توصیه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha