• سه‌شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99011206023
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کمک ۴ میلیارد ریالی اوقاف اصفهان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا 

کمک ۴ میلیارد ریالی اوقاف اصفهان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا 

ایسنا/اصفهان معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یکی از نیات روز جامعه برای ایجاد وقف‌های جدید را تجهیزات درمانی و بهداشتی اعلام کرد و گفت: واقفان و خیران می‌توانند با وقف بخشی از اموال خود به بخش سلامت جامعه کمک کنند.

رضا خطیبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه با قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، توافق شد اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با به کارگیری ظرفیت و امکانات موجود، برای تامین اقلام مورد نیاز براساس اولویت ها اقدام کرده و چگونگی اقدامات نیز با هماهنگی هر دو دستگاه انجام شود.

وی در مورد تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: میزان تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان معادل مبلغ ۴ میلیارد ریال توافق شد که در مرحله نخست اقلام دارای اولویت شامل ماسک، لباس یکبار مصرف پزشکی و پیراپزشکی (یکبار مصرف ضد آب)، لباس یکبار مصرف اوران، شیلد محافظ صورت، عینک محافظ، کلاه یکبار مصرف، لباس یکبار مصرف سراسری، ماسک سه لایه جراحی، دستکش لاتکس، ارزاق بیمارستان ها و نقاهتگاه ها شامل (برنج، گوشت و ...) تامین شود. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لیست این اقلام را ارائه کرده و اداره کل اوقاف نسبت به خرید و تحویل آن به بیمارستان ها و مراکز درمانی اقدام می کند.

خطیبی از دیگر تعهدات این اداره کل را تهیه بسته های فرهنگی مورد نیاز مراکز درمانی اعلام کرد که در گام اول این مراکز باید توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و لیست نهایی در اختیار اداره کل اوقاف استان قرار گیرد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، راه اندازی کارگاه های تولید اقلام مصرفی مورد نیاز توسط اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه و امامزادگان، طراحی و تولید جایگاه های ضدعفونی قابل استقرار در اماکن عمومی و ادارات و حمایت از افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا که در منازل خود قرنطینه شده اند، به وسیله ارزاق و امکانات بهداشتی که لیست آن توسط دانشگاه علوم پزشکی نهایی شده و به اداره اوقاف استان اعلام می شود، را از دیگر تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد. 

خطیبی در ادامه تهیه تعدادی از جایگاه های ضدعفونی برای بیمارستان ها را نیز از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف اصفهان برشمرد که بعد از نصب و راه اندازی، شارژ مواد ضدعفونی توسط بیمارستان انجام می شود. 

وی خاطرنشان کرد: موجودی مربوط به موقوفه مهدی بنان الشریعه در وجه بیمارستان عیسی بن مریم برای تهیه وسایل بهداشتی جهت بیمارستان واریز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha