• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99041511220
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

انتقاد استاندار آذربایجان غربی از زمانبر بودن فرایند استعلامات سرمایه گذاری در استان

انتقاد استاندار آذربایجان غربی از زمانبر بودن فرایند استعلامات سرمایه گذاری در استان

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری، از موازی کاری و زمانبر بودن فرایند استعلامات سرمایه گذاری در استان انتقاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور، جذب سرمایه گذار یکی از راهکارهای تولید شغل و امید آفرینی است. موازی کاری و زمانبر نمودن فرایند سرمایه گذاری توسط دستگاه های اجرائی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

محمدمهدی شهریاری امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و صنفی مشمول دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا می شوند افزود: سهم تسهیلات ابلاغی استان یکهزار و ۲۰۳ میلیارد تومان است که توسط ۱۷ بانک پرداخت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی نحوه دریافت این تسهیلات برای صنوف و واحدهای صنعتی تصریح کرد: این تسهیلات می تواند تا حدودی از حجم خسارتهای اقتصادی ناشی از کرونا بکاهد. با تامین کامل این تسهیلات از ۱۰۰ هزار شغل صیانت می شود و اگر این اعتبارات به درستی جذب نشود این رقم به تعداد بیکاران استان افزوده می شود.

استاندار آذربایجان غربی استفاده بهینه از سهمیه های کارورزی، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه های اجرائی و بانک ها نهایت همکاری و اهتمام را برای جذب بموقع این تسهیلات داشته باشند. 

شهریاری افزود: سیستم بانکی باید نقش و کارکرد  خود را در رفع محرومیت و کمک به توسعه استان ایفا نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی صنوف خُرد حائز دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا نشده اند افزود: این صنوف نیز به زودی از تسهیلات لازم برخوردار می شوند و برای تسهیل در فرایند دریافت نیز از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیر مسئله خواهیم بود.

حضرتی پر رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از ارزیابی های صورت گرفته در خصوص تاثیرات کرونا بر کسب و کارها ارائه نمود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کارگران نمونه ملی و استانی نیز قدردانی شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha