• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99052115188
  • خبرنگار : 50147

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر مطرح کرد

از منفی بودن وقوع جرائم خشن جنایی تا انهدام ۴۶ باند مجرمانه

از منفی بودن وقوع جرائم خشن جنایی تا انهدام ۴۶ باند مجرمانه

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس آگاهی بوشهر گفت: کاهش ۱۸ درصدی وقوع جرایم خشن جنایی، کاهش ۳۳ درصدی وقوع سرقت به عنف، کاهش ۱۱ درصدی مهار و کنترل جرائم سرقت، کاهش ۷ درصدی در جرائم جعل، و کاهش ۱۹ درصدی در کلاهبرداری‌ها از طریق اقدامات اطلاعاتی و علمی محقق شده است.

سرهنگ جوشن سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت رسانه در تامین و حفظ امنیت عنوان کرد: امروز استان بوشهر در جرایم امنیتی و در اکثر مولفه‌ها یکی از استان‌های امن کشور است که نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در این عرصه بسیار ویژه و قابل اهمیت بوده است.

وی با اشاره به تخصصی بودن پلیس آگاهی اظهار کرد: انواع جرایم جنایی چون قتل، سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری، تجاوزات به عنف و اسیدپاشی در پلیس آگاهی رسیدگی می شود. شعبه اداری، دایره پشتیبانی، اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و همچنین اداره مبارزه با انواع سرقت چون زورگیری، خودرو، منزل، مغازه، احشام، کیف‌قاپی و جیب‌بُری؛ دایره عملیات ویژه نیز با نظارت کارآگاهان باتجربه جرائم کلان بدون سرنخ که نیاز به وقت گذاشتن بیشتری دارد را دنبال می‌کند.

این مقام انتظامی با برشمردن اقدامات شاخص ۴ ماهه اول سال ۹۹ افزود: در حوزه های ماموریتی شاهد کاهش ۱۸ درصدی وقوع جرایم خشن جنایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم و در همین بازه زمانی چهار فقره از قتل های معوقه سنوات گذشته کشف شده است. همچنین بالای ۹۵ درصد از قتل های سال جاری کشف شده و در حال حاضر نسبت کشف به وقوع قتل ۱۲۵ درصد است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر عنوان کرد: دستیابی به نسبت کشف به وقوع ۱۱۱ درصدی در کشف جرائم خشن جنایی، کاهش ۳۳ درصدی وقوع سرقت به عنف، دستیابی به نسبت کشف به وقوع ۱۳۲ درصدی سرقت به عنف و نسبت کشف به وقوع ۱۰۰ درصدی سرقت مسلحانه از طریق انجام اقدامات اطلاعاتی و علمی محقق شده است.

منفی بودن وقوع جرائم خشن چون گروگانگیری

سرهنگ سهرابی بیان کرد: مهار و کنترل جرائم سرقت با کاهش ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل با کار هدفمند و موثر اتفاق افتاده و نسبت کشف به وقوع مجموع سرقت‌ها ۹۲ درصد است. از ابتدای سال جاری وقوع جرائمی چون سرقت از بانک، گروگان‌گیری، راهزنی، سرقت از طلافروشی‌ها منفی بوده است. یکی از ارکان اثرگذار خریداران اموال مسروقه هستند که تا الان ۶۱ نفر از خریداران اموال مسروقه و ۴۶ باند مجرمانه سرقت شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که منتج به دستگیری ۹۶ سارق و کشف ۵۳۹ فقره انواع سرقت شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه شاهد کاهش ۷ درصدی در جرائم جعل، و کاهش ۱۹ درصدی در کلاهبرداری‌ها هستیم که با کشف تعداد ۱۴۲ فقره جرم جعل نسبت کشف به وقوع ۹۵ درصدی، و با کشف ۳۱۴ فقره جرم کلاهبرداری نسبت کشف به وقوع ۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل محقق شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی هر روزه پلیس آگاهی جهت پاسخگویی اظهار کرد: شاید دستگاه‌های مختلف اجرایی یک روز را به جهت پاسخگویی مشخص نمایند اما  پلیس آگاهی همه‌روزه و در تمام ساعات پذیرای مردم است خروجی آن نیز کاهش ۲۷ درصدی انتقادات مردمی در سال جاری می‌باشد. یک کار خوب دیگر نیز تقدیر مردمی و همچنین استقرار یک سرباز در خروجی برای حصول اطمینان از رضایت مراجعه‌کننده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۳ درصد کاهش انتقاد، ۶۷ درصد کاهش شکوائیه‌ها و در بحث تقدیرها ۱۶ درصد افزایش داشته ایم که در سال ۹۹ نیز این روند در حال ادامه یافتن است و از ابتدای امسال تا امروز در کل استان بوشهر تنها ۳ مورد انتقاد داشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha