• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061208536
  • خبرنگار : 50165

شناسایی ۵۶ مزرعه رمز ارز غیرمجاز در زنجان

شناسایی ۵۶ مزرعه رمز ارز غیرمجاز در زنجان

ایسنا/زنجان معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از شناسایی ۵۶ مزرعه استخراج رمز ارزهای غیرمجاز خبر داد.

عبدالله نثار در گفت‌وگو با ایسنا، از شناسایی ۵۶ مزرعه استخراج رمز ارزهای غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: از موارد شناسایی شده در مجموع مبلغ ۵۹ میلیارد ریال تفاوت نرخ برق مصرفی محاسبه و به حساب مشترکان مربوطه اعمال شد و از این مبلغ ۴۲ میلیارد ریال اخذ و ۱۷ میلیارد ریال در مرحله پیگیری قضایی است.

وی افزود: طبق مصوبه شرکت توانیر در راستای افزایش شاخص بهره‌وری انرژی و جذب سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از هرگونه همکاری در زمینه مراکز تولید رمز ارزهای دیجیتال استقبال می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس این طرح، در ازای سرمایه‌گذاری صورت گرفته، معادل انرژی الکتریکی صرفه‌جویی شده در طول عمر طرح که حداکثر به مدت ۱۰ سال است، گواهی‌ صرفه‌جویی قابل انتقال به ‌غیر و نیز قابل معامله در بورس انرژی به سرمایه‌گذار ارائه خواهد شد، ادامه داد: گواهی صرفه‌جویی برای همه کاربری‌های رایج از جمله استخراج رمزارزها صادر می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت نیرو در اعطای امتیاز برق و فعالیت ماینرها به شکلی است که بعد از اینکه صاحبان مزارع، پروانه کسب و کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردند، تامین برق این مزارع قانونی در اولویت قرار می‌گیرد.

نثار خاطرنشان کرد: در اقتصاد آینده دنیا، رمز ارزها نقش مهمی را خواهند داشت و باید از زیرزمینی شدن این فعالیت‌ها با اجرای دستورالعمل‌های قانونی و قضایی جلوگیری کرد. طبق مطالعات اقتصادی و بررسی کارشناسان صنعت برق، برای تولید هر رمز ارز در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود که به طور میانگین، با مصرف برق ۲۸ مشترک خانگی برابری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha