• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071511508
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا مطرح کرد

گرانی دان و پنبه‌شدن رشته‌های توسعه پرورش مرغ بومی

گرانی دان و پنبه‌شدن رشته‌های توسعه پرورش مرغ بومی

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: گرانی دان موجب شده است که رشته های توسعه پرورش مرغ بومی پنبه شود.  

احمد پادیاب در گفت و گو با ایسنا گفت: پرورش راتون یکی از راهکارهای افزایش درآمد برنجکاران است و برداشت این محصول از ۲۵ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: امسال وضعیت راتون در برخی از شالیزارهایی که مردادماه زیر آب ماندند، چندان ایده‌آل نیست زیرا ساقه‌هایی که به علت بارندگی زیرآب می‌مانند، برای ایجاد ساقه‌های ثانویه دچار مشکل می شوند.

پادیاب با اشاره به اینکه خسارت های باران در مردادماه درآمد برنجکاران را کمی کاهش داده است و باید چند پیشگی را در بین برنجکاران گسترش دهیم، ادامه داد: به کشاورزان توصیه کرده‌ایم، برای جبران خسارت‌ها حتما توسعه کشت سوم محصولات کشاورزی از جمله کشت سبزیجات، صیفی‌جات، باقلا برکت، پاچ‌باقلا و ... را بیش از سال گذشته انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان پرورش مرغ بومی است و جوانان روستایی زیادی متقاضی ورود به این چنین مشاغلی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ما تلاش‌های زیادی انجام دادیم و در حال حاضر تعدادی از روستایی‌زادگان نیز در پرورش مرغ بومی، بلدرچین، بوقلمون و ...ورود کرده اند، تصریح کرد:  افزیش قیمت نهاده‌ها و نبود اختصاص ارز دولتی به پرورش‌دهندگان مرغ بومی برای خرید دام موجب می‌شود که این افراد دچار مشکل شوند.

وی گفت: اگر قیمت دان‌ها همچنان افزایش یابد، دیگر پرورش مرغ بومی برای پرورش دهندگان صرفه اقتصادی نخواهد داشت و همه تلاش هایی که برای توسعه مرغ بومی در بخش مشاغل خانگی تاکنون انجام داده‌ایم از بین خواهد رفت.

پادیاب ادامه داد: پرورش مرغ بومی و دیگر پیشه‌هایی که منجر می‌شود، برنجکاران از تک‌پیشگی بپرهیزند و چندپیشگی را در برنامه‌کاری خود قرار دهند، باید بیش از پیش مورد توجه حامیان و مدیران دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha