• جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99071813418

رئیس اتاق بازرگانی قم

صادرکنندگان خواب دشمنان را آشفته کردند

صادرکنندگان خواب دشمنان را آشفته کردند

ایسنا/قم رئیس اتاق بازرگانی قم تولیدکنندگان را مردان خط مقدم جبهه اقتصادی دانست که خواب دشمنان را آشفته کرده اند.

ابوالفضل خاکی در جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قم و بررسی دستورالعمل های ستاد ملی همایش تجلیل از صادرکنندگان گفت: دستورالعمل جدید بانک مرکزی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات نشان می‌دهد مصوبات رسمی و عملکرد غیر رسمی متولیان بخش صادرات اعم از بانک و تصمیم‌گیران دیگر بخشهای دولتی موجب بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه صادرات و واردات شده در حالیکه بنابر این بود که در سال جهش تولید موانع احصاء و حذف شوند نه بلعکس.

وی افزود: اگر در شرایط فعلی صادرات انجام می‌شود به دلیل تعهدات و قراردادهای مالی است که صادر کنندگان ما به مشتریان خارجی خود داده‌اند وگرنه شرایط برای فعالیت این حوزه مناسب نیست و سیستم‌های جاری علی‌رغم سیاست‌های مثبت جمعی از مدیران کاملاً بازدارنده است.

وی  ضمن انتقاد از مشخص نبودن متولی امر صادرات اظهارداشت در حوزه صادرات نهادهای زیادی تصمیم‌گیری می‌کنند اما یک پاسخگو وجود ندارد و این اختلال بسیار بزرگی در روند صادرات است ما باید محوریتِ سازمان توسعه تجارت را به عنوان متولی تجارت کشور باز تعریف کنیم  این کار باعث می شود این سازمان با اقتدار بتواند موانع اداری و اجرایی را در توسعه صادرات شناسایی و مدیریت کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: امروز تولید و صادرات مسئله اول کشور است صادرکنندگان در قامت خط شکنان جنگ اقتصادی خواب دشمنان را آشفته کردند و ظرفیت های تولیدی را به کار گرفته و اشتغال ایجاد کردند. مهمترین کار در توسعه صادرات بازاریابی است تا بستر لازم برای حضور صادرکنندگان در بازارهای بین‌المللی فراهم شود

 رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: تحت هر شرایطی باید از ظرفیت ها و منابع عظیم خود غافل نشویم هر سال از صادرکنندگان نمونه تقدیر می شود اما باید برای این قهرمانان ملی تسهیل امور برای اداره فعالیت را فراهم کنیم  وی اظهار داشت ما از مدیران دولتی انتظار داریم روز ملی صادرات را فقط به تجلیل از صادرکننده نمونه خلاصه نکنند و گلریزان در قالب بسته های تشویقی جهت ایجاد انگیزه برای صادرات در صادر کنندگان را فراهم کنند.

خاکی در ادامه بیان کرد: اصولا باید گفت ویترین اقتصاد هر کشور صادرات آن کشور است آمار و ارقام در کشورهایی که در چند دهه اخیر توسعه یافته اند گویای این امر است و اهمیت بنیادی دارد.

وی در پایان با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام صادر کنندگان در سایت  www.ed.iccima.ir  ابرازکرد: طبق آخرین شیوه نامه انتخاب صادرکنندگان از سوی ستاد ملی برگزاری مراسم این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد بنابراین شرکت ها تا پایان  روز جمعه  ۲۵ مهر ماه فرصت دارند در سایت فوق الذکر ثبت نام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha