• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99072014892
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست ستاد استانی کرونا عنوان شد؛

افزایش نگران کننده آمار ابتلا به کرونا در ایلام/ دورکاری اجرا می‌‍شود

افزایش نگران کننده آمار ابتلا به کرونا در ایلام/ دورکاری اجرا می‌‍شود

ایسنا/ایلام امروز در حالی چهلمین نشست ستاد استانی کرونا در ابلام ، برگزار شد که ۹۵ مورد جدید مبتلا به کرونایی‌های استان اضافه شده و این آمار به ۱۲ هزار و ۱۱۲ نفر رسیده و با اضافه شدن ۴ مورد فوتی تاکنون ۲۷۷ خانوار به سوگ یکی از اعضای خانواده خود نشسته‌اند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار و رئیس  ستاد استانی مبارزه با کرونا ، در این نشست، ضمن هشدار به پائین آمدن‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان های استان گفت: این عادی سازی بسیار خطرناک است و امروز شاهد بالا رفتن بی سابقه تعداد مبتلایان و فوتی ها در استان هستیم.

وی برگزاری گردهمایی‌ها، همایش ها و  مراسم‌های با جمعیت بالا را ممنوع اعلام کرد و گفت: این دیگر یک موضوع اثبات شده است که هرجا تجمعی باشد کرونا نیز وجود دارد و در این زمینه باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را در جامعه جدی بگیریم.

استاندار ایلام ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت تک نفره مراسم دهه محرم و اربعین را برگزار می کنند و  زمانی که برای مراسم مهم اربعین محدودیت گذاشته می شود همه باید متوجه اهمیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و دلایل مهم عدم تراکم جمعیتی و برگزاری گردهمایی ها باشند.

سلیمانی دشتکی به برگزاری مراسم یادواره شهدای ایل خزل بعنوان یک الگوی خوب و موفق در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی یاد کرد و گفت: در این یادواره با اهمیت که پاسداشت یاد و خاطره ۴۰۰ شهید والامقام این ایل بزرگ بود که می توانست در حالت عادی با جمعیت چند هزار نفری برگزار شود اما به خاطر بحث کرونا هزینه این مراسم به نیابت از هر شهید ۴۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی برای کمک به فقرا و نیازمندان اختصاص یافت و این باید در سطح استان و کشور به عنوان یک الگوی ملی مطرح شود.

سلیمانی‌دشتکی وضعیت ابتلای کارکنان به کرونا را بسیار نگران کننده عنوان کرد و گفت: امروز بیش از یک چهارم مبتلایان استان مربوط به کارمندان ادارات است و در این رابطه از این هفته بحث دورکاری کارمندان برقرار می شود.

وی در خصوص دورکاری افراد در ادارات گفت: بیماران خاص، افراد مسن، مادران باردار و دارای فرزند خردسال شامل این دورکاری می شوند و هیچ مدیری حق ندارد کارمندی که دارای شرایط دورکاری است را به محل کار فرا بخواند و در غیر اینصورت شدیدا با او برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای بهبود وضعیت کرونا در ادارات سقف جلسات را یک ساعت اعلام کرد و گفت: جلسات‌ در صورت ضرورت با حداقل اعضا و حداکثر ۱۰ نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در مکانی که دارای تهویه باشد برگزار شود.

سلیمانی خواستار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و ادارات شد و گفت: البته بایست متولیان امر ستاد کرونا در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جلوتر از بقیه باشند و این را در عمل نشان دهند.

وی افزود: وقتی دستگاه های متولی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نباید انتظار داشت که در گروه هدف آن دستگاه ها اتفاق خاصی در اجرای مصوبات و دستورالعمل ها بیافتد و راه چاره این است چیزی را که در ستاد کرونا مصوب می کنیم اول از همه خود ما پایبند به اجرای آن باشیم.

استاندار ایلام خواستار قرنطینه افراد دارای علائم بیماری کرونا شد و  تاکید کرد: این حداقل انتظار اخلاقی است که فردی  که دارای بیماری کرونا است در اجتماع و ادارات حضور یابد و دیگران را مبتلا به این بیماری بکند.

وی در پایان از فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان خواست که فضا سازی شهر و روستاها را به اعلام هشدار کرونا و مباحث آموزشی مقابله با این بیماری مبدل سازند و از عادی سازی آن در سطح جامعه جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha