• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99072317414
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با پذیرش 267 مقاله

دومین همایش بین‌المللی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی برگزار شد

دومین همایش بین‌المللی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی برگزار شد

ایسنا/اردبیل با پذیرش 267 مقاله، دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی 23 مهرماه در این همایش اظهار کرد: این سومین همایشی است که به‌صورت مجازی و آنلاین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود و تا آخر سال 5 همایش دیگر هم به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
ابوالفضل بضاعت پور اضافه کرد: این همایش فرصت مغتنمی برای بهره گرفتن از یافته‌های علمی در حوزه رشته‌های علوم ورزشی است.
وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های و فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی در برنامه توسعه دانشگاه قرار دارد، تصریح کرد: رشد رشته‌های ورزشی، برگزاری برنامه‌ها و مسابقات متعدد ورزشی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات سلامت گستر، راه‌اندازی مرکز سلامت و تندرستی، راه‌اندازی مجله فناوری‌های ورزشی پیشرفته و خرید تجهیزات ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه گسترش و توسعه برنامه‌های ورزشی است.
عبدالحمید احمدی معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان هم که به‌صورت آنلاین در مراسم حضور داشت با بیان اینکه هفته تربیت‌بدنی فرصتی برای ارائه دستاوردهای علمی ورزشی به جامعه است، گفت: در شرایط کرونایی از ورزش در زمینه ارتقای سلامت مردم و اجرای روش‌های نوین برای ورزش در منزل استفاده کردیم.
وی با بیان اینکه کم‌تحرکی در زندگی مردم نگران‌کننده است، اضافه کرد: در شرایط کرونایی برنامه‌ریزی برای انجام ورزش با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت مردم و افزایش تاب‌آوری جامعه انجام شده است.
حجت‌الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل هم گفت: ورزش یک ابزار ارزشمند برای حفظ جان است و مقام معظم رهبری ورزش، تحصیل و تهذیب را به جوانان توصیه می‌کنند.
وی اضافه کرد: ورزش موجب سلامت نفسانی، روانی و جسمانی شده و سبب افزایش اعتمادبه‌نفس، تقویت روح و جسم و ارزشمندی انسان می‌شود.
مهرداد محرم زاده دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی گفت: 325 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از بین آنها 267 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
وی ادامه داد: از بین مقالات پذیرش شده در دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی 225 مقاله در قالب پوستر و 8 مقاله هم به‌صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
محرم زاده اضافه کرد: 8 سخنران کلیدی برای سخنرانی در پنل ها در نظر گرفته شده است که 4 نفر آنها از کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان بوده و 4 نفر هم از دانشگاه‌های کشورمان است.
سجاد انوشیروانی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هم گفت: برای تحقق برنامه ششم توسعه موظف هستیم که از پژوهش‌های علمی حمایت کنیم.
وی ادامه داد: خلأهای بزرگی در بین علم ورزش وجود دارد و باید با استفاده از یافته‌های پژوهشی در حوزه ورزش این خلأها را پر کنیم.
یادآور می‌شود که این همایش به‌صورت مجازی و حضوری و با قرائت پیام محمود گودرزی وزیر اسبق ورزش و جوانان و مدیر انجمن مدیریت ورزشی دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha