• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100402945
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون وزیر علوم:

حضور اساتید برجسته، عامل بالندگی گروه‌های پژوهشی است

حضور اساتید برجسته، عامل بالندگی گروه‌های پژوهشی است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به لزوم بالندگی علمی در تولید مقالات اشاره کرد و گفت: حضور اساتید برجسته در گروه‌های پژوهشی عامل بالندگی و رشد و ارتقای این گروه‌ها است.

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارشنبه شب ۳ دی ماه در نشست مشترک با رئیس دانشگاه بیرجند، معاون و مدیران حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بیرجند، علم را همچون چراغی دانست که جلوی پای ما را روشن می‌کند و با ارائه مقالات و کار تحقیقاتی می‌توانیم تولیدات خود را در معرض داوری افراد ذی صلاح قرار دهیم.

مسئول طرح آمایش آموزش عالی در خراسان جنوبی، علم را عامل پیش بردن مرزهای دانش نام برد و گفت: جذب دستیار پسا دکتری، جذب دستیار پژوهشی  و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری می‌تواند از عوامل جذب دانشجو در دوره دکتری باشد.

به گزارش ایسنا، رحیمی به استعداد تحصیلی بسیار مشهود منطقه اشاره کرد و انتشار مقالات علمی، اجرای طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی در حوزه فناوری و مراکز رشد و نوآوری را سه بخش مهم در حوزه پژوهش و فناوری نامید.
 

انجام ۶۰ درصد طرح‌های پژوهشی استان توسط دانشگاه بیرجند

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند، با ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه پژوهشی و سهم درآمدهای اختصاصی ناشی از فعالیت‌های پژوهشی گفت این حوزه در بروزرسانی زیرساخت‌های شبکه دانشگاه، خرید تجهیزات و توسعه زیرساخت‌های دانشگاه عملکرد مناسبی داشته است.

وی به مقایسه تعداد مقالات ISI بین سال ۱۳۹۷ و سال جاری و همچنین پیش بینی سال پایان برنامه ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: طرح‌های منعقده در سال ۹۷ تعداد ۲۹ طرح بوده است و پیش بینی سال ۹۹ تعداد ۳۸ طرح است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند به حضور دانشگاه در کمیته پژوهش استان و انجام ۶۰ درصد طرح‌های پژوهشی استان توسط دانشگاه و ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی به همت ریاست دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ۲۲ طرح برون دانشگاهی تا آذرماه جاری منعقد شد که حجم ریالی بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است.

نجفی بیان کرد: سال ۱۳۹۷ در دانشگاه بیرجند هیچ هسته علمی و فناوری وجود نداشته است، اما هم اکنون در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۹ هسته  در بخش‌های مختلف حضور دارند.

وی با برشمردن تعداد گروه‌های پژوهشی دانشگاه گفت: تصویب آیین‌نامه علمی و پژوهشی در دانشگاه، راه‌اندازی سامانه علم سنجی و پیاده سازی سامانه‌های کاربردی بخش دیگری از اقدامات این حوزه است.

همچنین در این نشست مدیران حوزه پژوهش و فناوری و رؤسای پردیس‌های دانشگاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و مسئول طرح آمایش آموزش عالی در خراسان جنوبی، شامگاه چهارشنبه وارد بیرجند شد و در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی علاوه بر بازدید از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی خراسان جنوبی نیز شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha