• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100805514
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول خبر داد:

بهره‌گیری از کارکنان وظیفه عمومی در بخش‌های اقتصادی مولد

بهره‌گیری از کارکنان وظیفه عمومی در بخش‌های اقتصادی مولد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی بر نیازسنجی مهارت‌های مورد نیاز کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح در استان توسط نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: باید کارکنان وظیفه عمومی را با آموزش‌های تخصصی و عمومی در بخش‌های اقتصادی مولد به کار بگیریم.

علی اکبر اکبری راد، امروز سه شنبه ۸ دی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح کشور برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور باید تربیت شوند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود که در صلح به سر می‌بریم این فرصت، فرصت بسیار مناسبی است تا سربازان ضمن فراگیری مهارتهای لازم آینده کاری خود را رقم بزنند، افزود: باید تلاش کنیم و سربازان را برای جنگ اقتصادی آماده و آموزش لازم بدهیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و اشتغال و ضرورت توجه به این مهم از انعقاد تفاهم نامه‌ها بین وزارتخانه‌ها با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی کشور خبر داد و گفت: نسبت کارکنان وظیفه دارای مدرک کارشناسی و بالاتر به دیپلم و پایین تر در کشور ۴۰ درصد افزایش یافته و ضرورت دارد برای آموزش‌های عمومی و تخصصی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح برنامه‌ریزی لازم به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از سربازان ما از مدرک دانشگاهی بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: باید کارکنان وظیفه عمومی را با آموزش‌های تخصصی و عمومی در بخش‌های اقتصادی مولد به کار بگیریم.

اکبری راد اظهار کرد: باید برای جذب تسهیلات در جهت اشتغال سربازان آموزش دیده برای بازار کار اقدام کنیم و دستگاه‌های تخصصی عضو کارگروه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی مکلف به همکاری و انجام آموزش‌های لازم هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری و براساس برنامه‌های ابلاغی مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح بیش از 4000 سرباز مهارت‌های عمومی و اختصاصی را با همکاری نیروهای مسلح استان و دستگاه‌های اجرایی شامل؛ جهاددانشگاهی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، هلال احمر، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و صنعت، معدن و تجارت استان رادر سطح استان خراسان جنوبی فرا گرفته‌اند.

وی بر نیازسنجی مهارت‌های مورد نیاز کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح در استان توسط نیروهای مسلح استان و ارسال آن به دستگاه‌های تخصصی عضو کارگروه تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی و اشتغال برای سربازان، پیگیری‌های لازم برای ایجاد ردیف بودجه‌ای در بودجه سال 1400 در حال انجام بوده و در صورت امکان و تصویب و تایید مجلس، بودجه‌ای به این منظور اختصاص خواهد یافت تا روند برنامه‌های آموزشی سربازان تسهیل شود.

اکبری راد بر توانمندسازی، تولید و توسعه اشتغال برای جامعه هدف تاکید کرد و یادآور شد: اگر بتوانیم به اقتصاد، تولید و فناوری نوین متکی شویم و در راستای توسعه و بکارگیری فن آوری‌ها تلاش کنیم یقینا از یک قدرت نظامی قوی و مولد اقتصادی برخوردار خواهیم شد و نیاز به نیروی نظامی زیادی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر قدرت اقتصادی و تولیدی بالایی داشته باشیم حتما از تهدیدهای نظامی رهایی می‌یابیم و باید همگی در این راستا تلاش کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha