• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99101611919
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های خراسان‌جنوبی چه هستند؟

عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های خراسان‌جنوبی چه هستند؟

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های خراسان‌جنوبی خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل بوده و همچنین گل رز، آلوئه‌ورا و نشاء گیاهان از دیگر تولیدات گلخانه‌های استان است.

غلامرضا قوسی، امروز سه شنبه ۱۶ دی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم در گلخانه‌های خراسان‌جنوبی مشغول به کار هستند، ۴۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی، توسعه محصولات گلخانه‌ای را یکی از راه‌های مهم توسعه بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای را یکی دیگر از فعالیت‌های در دست اقدام ذکر کرد و گفت: اگر افزایش تولید داشته باشیم به‌ طور حتم بازار و فروش و صادرات نیز بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تولید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای طی ۹ ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: این تعداد محصول در ۷۷ هکتار اراضی گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی تولید شده است.

قوسی، ارزش ریالی این تولیدات را ۵۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان‌های قاین، خوسف و فردوس تولید شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از گوجه‌فرنگی تولید شده در استان به خارج از کشور صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های خراسان‌جنوبی خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل بوده و همچنین گل رز، آلوئه‌ورا و نشاء گیاهان از دیگر تولیدات گلخانه‌های استان است.

قوسی، بیشترین تولیدات گلخانه‌ای را در شهرستان‌های قاین، خوسف و فردوس برشمرد و یادآور شد: کاهش مصرف آب یکی از فاکتورهای مهم برای تولیدات گلخانه‌ای است از این رو در تلاشیم این شاخص را با ارتقای سطح فناوری در گلخانه‌های استان افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha