• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99101612218
  • خبرنگار : 50026

 در خراسان جنوبی،

پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه برگزار شد

پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه برگزار شد

ایسنا/خراسان جنوبی پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه با حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، امروز سه شنبه ۱۶ دی در پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری روزی به جهادگران جهاددانشگاهی فرمودند جهاددانشگاهی باید مانند همیشه کارهای گزین انجام دهد.

وی ادامه داد:  در راستای فرمایش مقام رهبری معتقدم مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه‌ها که با ابتکار جهاددانشگاهی از سال ۹۵ برگزار می‌شود، یکی از اقدامات گزین جهاددانشگاهی است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: اقدامی که به دانشجویان و فعالان بخش های مختلف جامعه این پیام را می‌رساند که باید کم گفت و گزیده گفت چون در.

صادقی با اشاره به اینکه ما اغلب مواقع یا هیچ نمی‌گوییم و یا زیاده گویی می‌کنیم که هر دو اشتباه است، تصریح کرد: دفاع سه دقیقه‌ای از پایان نامه به ما می‌آموزد که مهارت های ارتباطی و فن بیان خود را باید چنان تقویت کنیم تا سخن و گزارش ما کاربردی و  مختصر و موثر شود .

وی اظهار کرد: سرمایه گذار، وزیر، مدیر و مسئول تنها چیزی که ندارد وقت اضافی و تنها تمایلی که ندارد شنیدن توضیحات و توجیهات زمان بر است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: فرصت پنجره‌ای است که در بازه زمانی کوتاه باز می‌شود و زود از دست می‌رود و دیر باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه دفاع سه دقیقه‌ای به ما یاد می‌دهد از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود به بهترین نحو استفاده کنیم، بیان کرد: فرصت می‌تواند قرار گرفتن یک سرمایه گذار و یا یک مسئول عالی رتبه برای زمانی کوتاه در کنارمان باشد.

 صادقی ادامه داد: ایران دارای تمدن و فرهنگ بسیار غنی است و اغلب این مفاهیم زیبا قرن‌ها پیش در قالب راهبردهایی که به نظم و یا نثر درآورده شده در این فرهنگ بیان شده، اما نتوانسته‌ایم برنامه‌های عملیاتی خوبی برای آن‌ها داشته باشیم و سایرین در قالب‌های ظاهر پسند و شیک همان‌ها را با نامی دیگر به ما عرضه کرده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال نظامی در قرن ششم هجری قمری گفته "کم گوی و گزیده گوی چون در تا زاندک تو جهان شود پر"

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدوارم دفاع سه دقیقه‌ای آغازی باشد برای ترک عادت هایی که امروزه خریداری ندارند، مثل نوشتن کتاب‌های قطور و یا برگزاری جلسات طولانی و یا برگزاری کلاس‌ها و سمینارها و منبرهای خسته کننده و زمان بر.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای با هدف تشویق و کمک به تقویت و پرورش مهارت‌های ارتباطی، ایده‌پردازی، فن بیان و خلاقیت‌های دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت و برقراری ارتباط بین دانشگاه و صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاری و بازاریابی ایده‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در 19 استان و 25 واحد جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد. افزود : در این دوره از مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای که با کسب مجوز دانشگاه کوئینزلند به عنوان صاحب امتیاز معنوی آن برگزار می‌شود، دبیرخانه مسابقات، دستورالعمل اجرایی را بر اساس شاخص‌های بین‌المللی و استانداردهای دانشگاه کوئیزلند مورد بازبینی قرار داده است.

 معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این برنامه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با حضور 12 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha