• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99101612527
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث پای درد دل فعالان گردشگری فردوس؛

از ضرورت ایجاد ساختارهای اجتماعی برای فعالان گردشگری تا سرمایه‌هایی که بر باد رفت

از ضرورت ایجاد ساختارهای اجتماعی برای فعالان گردشگری تا سرمایه‌هایی که بر باد رفت

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید فعالان گردشگری، صاحب ساختار اجتماعی و تشکل باشند، اظهار کرد: بخش گردشگری در شهرهای بزرگ، با توجه به شیوع ویروس کرونا سرمایه‌های زیادی از بین رفته است که می‌طلبد کمک کنیم تا باری را از دوش این افراد برداریم.

حسن رمضانی، امروز سه‌شنبه ۱۶ دی در نشست بررسی توسعه گردشگری و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در شهرستان فردوس گفت: بناها در شهر تاریخی فردوس باید به بهترین شکل حفاظت شوند و مورد بهره‌برداری قرار گیرند و با رونق صنعت گردشگری و ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه در سال‌های اخیر گردشگری در فردوس صاحب هویت شده است که وظیفه داریم از آن حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای حل موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری باید فعالان این حوزه صاحب ساختار اجتماعی و تشکل باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و از امکانات دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.

وی گفت: در بخش گردشگری در شهرهای بزرگ، با توجه به شیوع ویروس کرونا سرمایه‌های زیادی از بین رفته است که می‌طلبد کمک کنیم تا باری را از دوش این افراد برداریم.

رمضانی افزود: متاسفانه در کشور برای حل مشکلات تفکر جزیره‌ای به یک فرهنگ تبدیل شده و تغییر آن زمان‌بر بوده که نیازمند استقامت و ایستادگی است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری باید برای حل مشکلات، پافشاری و استقامت داشته باشند چرا که توسعه فردوس در گرو توسعه صنایع دستی و گردشگری این شهر خواهد بود.

وی درخصوص مشکل دستگاه‌های زیرساختی مبنی بر اخذ قبوض و قطع برق واحدهای اقامتی و گردشگری اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹ متولیان این واحدها نباید مبلغی را بابت قبوض خدماتی بپردازند، هرچند ممکن است پیامک برای آنها بیاید اما اگر پرداخت نکردید طبق مصوبه ستاد ملی کرونا که لازم‌الاجرا است، خلاف قانون مرتکب نشده‌اید.

رمضانی درباره امحال وام‌های پرداختی بانک‌ها به فعالان صنعت گردشگری، یادآور شد: متاسفانه بیشتر بانک‌ها همکاری لازم را ندارند و طبق روال گذشته درخواست اقساط عقب افتاده از مشتریان خود را دارند که پیگیر این موضوع در استان خواهیم بود.

پرداخت مالیات با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا و ضرورت همکاری بانک‌ها برای امحال وام‌های گردشگری، از جمله موضوعات مطرح شده توسط فعالان و سرمایه‌گذاران این صنعت در فردوس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha