• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99101813751
  • خبرنگار : 50005

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی:

برای خروج از مشکلات، راهی جز عمل به مکتب سلیمانی نداریم

برای خروج از مشکلات، راهی جز عمل به مکتب سلیمانی نداریم

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید بدون جهت‌گیری و نگاه حزبی، سردار سلیمانی را معرفی کنند، گفت: برای خروج از مشکلات راهی جز مکتب سلیمانی نداریم و اگر این مکتب در کشور جا بیافتد، به عنوان یک کشور ابر  قدرت در منطقه و دنیا شناخته خواهیم شد.

رضا محمدی در نشست تخصصی مکتب شهید سلیمانی در جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: اگر بخواهیم شهید سلیمانی، جبهه مقاومت و اثرات آن در جبهه مقاومت را ببینیم باید گریزی به بهمن ۸۹ بزنیم که داعش به وجود آمد و خیال می‌کردند که طی شش ماه سوریه را و سپس عراق را خواهند گرفت و با ایران همسایه خواهند شد؛ متاسفانه در آن برهه برخی سیاسیون کم آورده بودند و حضرت آقا، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی تنها افرادی بودند که در این جبهه باقی ماندند.

وی با تاکید بر اینکه این‌ها با درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب نشان دادند که مقاومت اولین و آخرین مسیر بوده و با مقاومت، پیروز خواهند شد، افزود: الان در سال ۲۰۲۰ داعشی وجود ندارد و این موضوع از اثرات و برکات جبهه مقاومت و ایستادگی، نبوغ نظامی، ولایتمداری و توکل برخداوند است.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز امنیت و اقتدار خود را مدیون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم هست، گفت: تشییع میلیونی سردار سلیمانی بزرگترین تشییع تاریخ است، او دست پروده و شاگرد امام راحل است که خود نیز به یک مکتب تبدیل شده و منشا خیر خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه سردار سلیمانی اتحادی غیرقابل وصف در جبهه مقاومت اسلامی ایجاد کرده است، افزود: انسجامی که در جبهه مقاومت از یمن گرفته تا لبنان، سوریه و عراق، به برکت جبهه مقاومت و خون شهید سلیمانی و شهدای مدافعان حرم است.

وی با بیان اینکه وصیت نامه شهید سلیمانی، یک وصیت نامه سیاسی الهی است و ابتدای آن با شکرگزاری از خداوند شروع می‌شود، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که سردار سلیمانی یک فرد خودساخته و معنوی بوده و بر جنبه‌های مختلف فکری، اعتقادی، معرفتی، دینی، نظامی و سیاسی تسلط کامل دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان با بیان اینکه اکثر خطابه‌ها و کلیدواژه‌های سردار سلیمانی در وصیت‌نامه‌اش در مورد جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و خیمه ولایت است که خود نیز هم می‌گوید و هم عمل می‌کند، افزود: او، همواره بر صیانت از خیمه ولایت تاکید داشت.

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی خطاب به سیاسیون، ادامه داد: سردار سلیمانی در این رابطه پنج اصل را توصیه می‌کند که اعتقاد عملی به ولایت فقیه اصل اول آن بوده و خود در عمل این ولایتمداری را نشان داد و یکی از رموز اصلی موفقیت سردار سلیمانی، ولایتمداری اوست.

سردار سلیمانی هرگز شعار نداد، بلکه عمل کرد

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی هرگز شعار نداد، بلکه حرف و عمل او یکی بود، اضافه کرد: دومین اصل سردار سلیمانی خطاب به سیاسیون و مدیران، داشتن اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و مبنای این نظام است؛ همچنین سومین اصل نیز به کار گیری افراد پاکدست، معتقد و خدمتگزار به ملت بوده و هرکجا مدیرانی با این ویژگی‌ها روی کار آمدند، موفق شده‌ایم و اگر این روند در جای جای ارکان حکومت پیاده شود، منشا خیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمدی، چهارمین اصل مورد تاکید سردار سلیمانی خطاب به سیاسیون و مدیران را مقابله با فساد، دوری از فساد و تجملات عنوان کرد و گفت: این اصل نیز در برخی مسئولان مورد غفلت واقع شده و از آنجا ضربه می‌خوریم؛ اگر ساده زیستی و دوری از فساد و تجملاتی که رهبر معظم انقلاب دارد در مسئولان هم بود، اثرات بسیاری در جامعه احساس می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه پنجمین اصل سردار سلیمانی نیز این است، کسی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد باید احترام و خدمت به مردم را عبادت حساب کند، ادامه داد: شهید سلیمانی خود عامل پنج اصلی است که خطاب به سیاسیون و مدیران در وصیت نامه خود نوشته است و در حقیقت مشکلات جامعه ما نیز درنتیجه رعایت نشدن همین پنج اصل بوده است.

وی با بیان اینکه هر وقت این پنج اصل رعایت شده به شخصیت‌هایی چون طهرانی مقدم، فخری زاده، سردار سلیمانی، باکری و همت رسیده‌ایم، گفت: در جایی هم که به این اصول توجه نشده، به یک سری سیاسیونی رسیده‌ایم که جزو خواص مردود هستند و از آن ناحیه ضربه خورده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان با اشاره به اینکه الان باید در مکتب سلیمانی تلاش کنیم تا مدیران انقلابی از جنس شهید سلیمانی در این کشور روی کار باشند و برای خدمتگرازی به مردم آماده باشند، ادامه داد: اگر واقعا وصیت نامه شهید سلیمانی خوب تبیین شده و روی کلید واژه هایش کار شود، نتایج بسیاری در جامعه خواهد داشت.

وی در مورد ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی نیز گفت: تلاش بی وقفه در طول سالیان خدمت، تسلط بر عرصه نظامی، سخن اثرگذار و قانع کننده(به جهت حرف و عمل یکی بودن)، حفظ تقوا و معنویت در دوران جنگ و بعد از دفاع مقدس، راحت طلب نبودن، شجاعت و تدبیر در میدان‌های نظامی و سیاسی، مراقبت از حدود شرعی حتی در سخت‌ترین شرایط و... از جمله این ویژگی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دستاورد بزرگ زندگی شهید سلیمانی، خنثی کردن نقشه‌های آمریکا بود، افزود: رییس جمهوری آمریکا خود اعتراف کرد که هزینه‌های بسیاری در منطقه خرج کرده، اما دستاوردی به دست نیاورده‌اند؛ سد و مانع بزرگ این دستاورد حضور سپاه قدس و سردار سلیمانی در منطقه بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز تاکید کرد: مکتب سلیمانی هم باید محافظت شود و هم تبیین؛ الان متاسفانه یک سری تحریف‌ها و مصادره‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت انقلابی و سیاسی به تمام معنا بود، افزود: یک سری بحث‌ها در راستای تحریف و مصادره این شخصیت مطرح می‌شود؛ باید جلوی آن را بگیریم، چراکه متاسفانه کسانی که پشت پرده هیچگونه اعتقادی به مکتب سلیمانی ندارند، بحث تحریف و مصادره به مطلوب را دامن زده‌اند که در مقابل آن به ویژه دانشگاه‌ها نقش بیشتری به عنوان رفرنس و محل مراجعه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha