• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99102015000

مدیرعامل شرکت گاز استان: نیروگاه‌های حرارتی قم از مازوت استفاده نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان: نیروگاه‌های حرارتی قم از مازوت استفاده نمی‌کنند

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در نیروگاه‌های حرارتی قم به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و مصارف در این بخش گاز و فرآورده‌های نفتی است.

علیرضا نصیری، مدیرعامل شرکت گاز استان، در جمع خبرنگاران در خصوص آلودگی هوای قم با بیان اینکه وارونگی هوا و تراکم آن در سرما یکی از عوامل مهم آلودگی هوای قم است، عنوان کرد: در نیروگاه‌های حرارتی قم به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و مصارف در این بخش گاز و فرآورده‌های نفتی است.

وی با اشاره براینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش خوبی در تأمین سوخت دارد و عمدتاً از گاز و گازوئیل در نیروگاه‌های حرارتی استفاده می‌شود، بیان کرد: با استمرارهوای سرد، مصارف گاز خانگی افزایش می‌یابد و مجبوریم اقدامات و محدودیت‌هایی را برای صنایع و تجارت ایجاد کنیم تا در مصارف خانگی با مشکلاتی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم مصارف گاز بخش خانگی اهمیت بیشتری نسبت به صنعت و تجارت دارد و لازم است در بخش خانگی تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه مصارف گاز خانگی در قم 35 درصدافزایش‌یافته است، تصریح کرد: تصور مردم در شرایط کرونا این است که باید سیستم گرمایشی را افزایش دهند و برای جریان هوا در خانه، باید پنجره‌ها باز کنند که این امر مصرف را افزایش داده است.

نصیری بیان کرد: در ده روز قبل که محدودیت‌ها برای بخش‌های صنعتی و تجاری به حداقل رسیده است در حدود دو میلیون و 700 هزار مترمکعب مصرف گاز داشته‌ایم که عمدتاً در بخش خانگی افزایش را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم گاز نیروگاه حرارتی را تأمین کنیم، در حال حاضر نیز 2 میلیون و  700 هزار مترمکعب مصرف گاز برای نیروگاه‌های حرارتی داریم، افزود: مصرف خانگی در قم از ده میلیون مترمکعب مصرف گذشته‌ و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز تأثیری نداشته است.

وی عنوان کرد: در خصوص نیروگاه‌های حرارتی استفاده از تجهیزات فیلتر توصیه می‌شود چراکه اهمیت زیادی در کاهش میزان مصرف دارد و در شرایطی که بخش خانگی اولویت دارد باید تلاش کرد محدودیت‌ها موجب بروز مشکلاتی برای صنعت و تجارت نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha