• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99102418729
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

زمینه‌های بهره‌برداری از منابع در اختیار را فراهم کنید

زمینه‌های بهره‌برداری از منابع در اختیار را فراهم کنید

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین راه‌ حل برای رفع مشکلات موجود این است که زمینه‌های بهره‌برداری از منابع در اختیار را فراهم کنیم.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۲۴ دی در دیدار فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان فردوس افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم انتظار توسعه را داشته باشیم.

وی به وجود برخی مشکلات در حوزه شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، به تقویت پایه‌های شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و حتی ادارات و نهادها همت کنیم.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تقویت پایه‌ها، پایداری درآمدها را به همراه دارد و در نتیجه تمکن ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرداری می‌تواند با سرمایه‌گذاری بر یک یا چند زمینه مختلف، درآمد خوبی را برای خود رقم بزند و چه ایرادی دارد که شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از محل آن، نیازهای خود را تامین کند.

ملانوری با تاکید بر این که قانون، دست شهرداری‌ها را در زمینه سرمایه‌گذاری باز گذاشته است، یادآور شد: این که از این فرصت‌ها استفاده درستی نکنیم، خسران است.

وی به منابع انسانی غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی به جهت ایده‌پردازی، انگیزه دادن و خلاقیت جزو منابع توسعه هستند که باید قدر دانسته شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: از این ظرفیت باید به نحو شایسته در راستای توسعه شهرستان و منطقه بهره‌برداری شود.

وی گفت: ما حق نداریم زمان مدیریتی در اختیارمان را هدر بدهیم چرا که این زمان، فرصت خدمت به مردم و حق‌الناس است.

ملانوری اظهار کرد: باید با این دید که شهر ما بهترین نقطه دنیاست، کارها را پیش ببریم و وقتی این تفکر بر حوزه کاری ما حاکم باشد، برای رفع نواقص موجود حداکثر تلاش خود را می‌کنیم.

وی افزود: اگر قرار است به توسعه برسیم باید دیدمان را بازتر کنیم، مردم را فعال‌تر کرده و فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در آنها تقویت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به موارد مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: برخی از این موارد در سفر به شهرستان فردوس نیز عنوان شد و به جهت رفع این مسایل و رفع مشکلات شهرستان تلاش می‌کنیم.

وی به لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی در رفع مشکلات اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اصول مردم محوری، دانش بنیان بودن، درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن اقتصاد اشاره دارد که اگر این سیاست‌ها محقق شود، نتایج خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.

ابتدای این نشست مهمانان حاضر ضمن تشکر از استاندار برای سفر پربار به شهرستان فردوس، به تشریح مسایل موجود در شهرهای فردوس، اسلامیه و باغستان پرداختند.

فرماندار فردوس نیز از اقدامات و پیگیری‌هایی گفت که با هدف تحقق مصوبات سفر اخیر استاندار، طی یک هفته گذشته صورت گرفته است.

ما نسبت به معادن استان، تعصب داریم

استاندار خراسان جنوبی همچنین در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: ما نسبت به معادن استان،هم حساسیت و هم تعصب داریم.

وی خاطرنشان کرد: تعصب و حساسیت ما به این جهت است که معادن از ثروت‌های اصلی مردم استان و کشور است.

وی با تأکید بر این که معادن می‌توانند محور توسعه باشند، یادآور شد: معادن نباید به دست نااهلان بیفتند و چنانچه فردی معدنی را ثبت کرده اما نتوانسته است نسبت به راه اندازی آن اقدام کند، باید مجوزش لغو شود.

استاندار با بیان اینکه معادن باید به شکل واقعی خود شناسایی و معرفی شوند، گفت: اطلاع رسانی درست و جامع درخصوص وجود معادن و ویژگی های آن ها، نقش مهمی در افزایش اطلاعات سرمایه گذارانی دارد که تمایل به ورود به استان و فعالیت در حوزه معدن هستند.

ملانوری، امنیت، شرایط اقلیم، ذخایر معدنی و تنوع کانی های موجود در خراسان جنوبی را فرصت خوبی برای ترغیب سرمایه گذاران، به حضور و فعالیت در استان برشمرد.

وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلفند، شرایط را برای کسانی که به عنوان بهره بردار وارد استان می‌شوند، تسهیل کنند.

استاندار، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را فرصت مغتنمی برای دو حوزه خواند و گفت: این جلسه، زمینه را برای طرح و بررسی مسایل و مشکلات بخش خصوصی فراهم کرده است.

ملانوری اظهار کرد: ما اگر تلاش کنیم همه مسایل را قبل شروع به کار بررسی نماییم و فعالیت خود را با پشتوانه برنامه ریزی، کار عالمانه و کارشناسی شده آغاز نماییم، قطعاً در مسیر تولید و بهره برداری با موانع کمتری مواجه می‌شویم.

وی با تأکید بر این که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به صورت نسخه واحد و توسط کارشناسان درکلان کشور نوشته و ابلاغ می گردند، تصریح کرد: قطعاً می توان با عنایت به شرایط اجرا در این بخشنامه ها و دستورالعمل‌ها، تغییراتی اعمال کرد.

استاندار با اشاره به این که، در جبهه کار، ایرادات بخشنامه ها بروز می کند، گفت: ما به محض این که در حوزه عملیاتی و در زمان اجرای دستورالعمل ها با مشکلی مواجه شویم، باید پیشنهادات خود را برای حل و فصل ایرادات ارائه کنیم.

ملانوری ادامه داد: اگر بخواهیم منتظر بمانیم و پیگیری نکنیم، ممکن است حل آن مشکل زمان بر شده و دردسر ساز شود.

وی از فعالان بخش خصوصی استان و اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواست؛ موانع، موارد، مسایل و ایرادات موجود را بسیار سریع به دبیرخانه شورا منتقل نمایند تا جهت رفع آنها در سطح ملی، پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

در این جلسه که با حضور کلیه اعضای شورا برگزار شد، درخصوص نوسازی ماشین آلات معدنی استان، افزایش مدت تخصیص سوخت معدن کاران و ... بحث و رایزنی‌هایی صورت گرفت و مصوبات جلسه جهت اعمال و اجرا، ثبت و درج شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha