• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99111107283
  • منبع : نمایندگی مازندران

دبیر علمی نخستین همایش ملی مازندران شناسی خبر داد

تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش ملی مازندران شناسی

 تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش ملی مازندران شناسی

ایسنا/مازندران دبیر علمی نخستین همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از تمدید زمان ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش علمی تا ۲۲ بهمن امسال خبر داد.

موسوی حاجی  افزود: به دلیل درخواست پژوهشگران که دل در گرو پیشرفت دیار مازندران دارند، به پیشنهاد ارکان همایش و تصویب شورای سیاست گذاری، مهلت ارسال مقاله به همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تمدید شد.

وی  ادامه داد: محققان و پژوهشگران می توانند حداکثر تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ مقالات تمام متن و یا چکیده خود را از طریق آدرس www.ipmsari.ir/paper به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

دبیر علمی نخستین همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه سخنان خود تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران را نخستین محور اصلی فراخوان مقاله این همایش علمی عنوان کرد و افزود: پیشینه تاریخی و قدمت مازندران با استناد به شواهد باستان، ‌شناختی و قراین تاریخی، جغرافیای تاریخی این استان در دوران اسلامی، تاریخ سیاسی آن در دوران اسلامی، نهضت­های مذهبی مازندران در دوران اسلامی، باستان­‌شناسی و تاریخ هنر این خطه در دوران اسلامی، هنرهای بومی و آیینی ، بناهای تاریخی- مذهبی و مقوفات استان در دوران اسلامی، جاذبه های گردشگری ، ادبیات آیینی ، آداب مذهبی و سنت های آیینی و مفاخر علمی و فرهنگی از جمله زیر محورهای، بخش نخست این همایش است.

 موسوی حاجی آسیب شناسی مطالعات انجام شده در تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران را دومین محور اصلی این همایش ملی عنوان کرد وگفت: آسیب­‌شناسی وضع موجود مازندران در عرصه مطالعات تاریخی و باستان­‌شناسی،مطالعات فرهنگی و اجتماعی، معماری و شهرسازی، گردشگری  و ادبیات آیینی از جمله زیر محورهای این بخش است.

وی در ادامه سخنان خود، مازندران‌­شناسی و ترسیم الگوی اسلامی ، ایرانی پیشرفت را سومین محور اصلی فراخوان مقاله این همایش ملی برشمرد و گفت: موانع، معذورات و چالش‌­های گفتمان­‌سازی الگوی پیشرفت ، نقش آگاهیهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مازندران در ترسیم و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، راهکارهای ترسیم و تحقق الگوی اسلامی  ایرانی پیشرفت در عرصه معماری و شهرسازی مازندران، ظرفیت­های گردشگری و نقش آن در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان و ظرفیت­ ها و قابلیت­ های طبیعی، اقلیمی و جغرافیایی مازندران و نقش آن‌ها در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان از زیر محورهای بخش پایانی فراخوان مقاله این همایش علمی است.

گفتنی است، نخستین همایش ملی مازندران شناسی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری و با همکاری استانداری مازندران، دانشگاه مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین همراهی بیش از ۶۰  نهاد علمی، فرهنگی و اجرایی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha