• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99111107369
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس پارک علم و فناوری استان:

طولانی بودن فرایند اخذمجوز از مهمترین معضلات شرکت های فناور است

طولانی بودن فرایند اخذمجوز از مهمترین معضلات شرکت های فناور است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: ۱۰۷ تیم و شرکت در پارک فناوری استان مستقرند.

علی محمد نیکبخت در گفت وگو با ایسنا افزود: باتوجه به وجود سه سطح برای فعالیت فناوران در پارک علم و فناوری استان، ۱۶تیم در قالب هسته های دوره رشد مقدماتی، ۵۲شرکت در دوره رشد، ۳۹واحد فناورانه و مجموعا ۱۰۷تیم و شرکت درحال حاضر درپارک مستقر هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری قرار داد استقرار و محور فعالیت ۳۵ واحد فناور و ۳۵ شرکت در دوره رشد تمدید شده است، تصریح کرد: در سال جاری همچنین تعدادی شرکت جدید در قالب ۴واحد فناور و ۱۷شرکت در دوره رشد و ۱۷هسته دوره مقدماتی در قالب واحدهای جدید جذب پارک شده اند که در زمینه های کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تولید و اتوماسیون، برق و الکترونیک، تولید و پشتیبانی تجهیزات بیمارستانی ، فناوری زیستی و فتونیک وکشاورزی فعالیت دارند.
نیکبخت درخصوص مهمترین سرفصل های حمایتی پارک از شرکت های فناور مستقر در پارک نیز خاطر نشان کرد: پارک در کنار ارائه تسهیلات مالی مستقیم از محل اعتبارات خود برای تامین نیازهای واحدهای مستقر، در زمینه واگذاری فضای کسب وکار استیجاری مناسب، حمایت از ثبت اختراعات، اخذ استاندارد، ثبت علایم تجاری ، حمایت از تدوین طرح کسب وکار، طرح توجیهی، ارائه خدمات آموزشب ومشاوره و آزمایشگاهی رانیز برای شرکت ها تامین می کند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های برای توسعه اقتصادی کسب وکارهای نو نیازمند تامین مالی آنها است، اظهار کرد: در سال جاری میزان تسهیلات مستقیم اختصاص یافته برای شرکت های مستقر در پارک ۱۷میلیارد و ۵۱۰میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال بود رشد را نشان می دهد. 
وی  با تاکید بر اینکه اولویت دهی به شرکت های دانش بنیان و فناور از سوی دستگاه های اجرایی موضوع مهم و پراهمیتی برای پارک علم و فناوری استان است و دراین زمینه جلساتی مختلفی نیز برگزار شده، یاد آور شد: طولانی بودن فرایند اخذمجوز و استاندارد ها یکی از مهمترین معضلات شرکت های فناور مستقر در پارک استان است که موجب از دست دادن زمان برای ایجاد کسب وکار برای شرکت ها می شود.
نیکبخت ادامه داد: طبق قوانین بالا دستی شرکت های مستقر در پارک از معافیت مالیاتی و عوارضی گمرک معاف هستند لذا اجرای این قوانین در سازمان های مربوطه یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر شرکت های فناور استان است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha