• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99120503525
  • خبرنگار : 50024

ایران سالانه به ۷۰ میلیون ست دیالیز نیاز دارد/تولید ۲۰ میلیون ست در البرز

ایران سالانه به ۷۰ میلیون ست دیالیز نیاز دارد/تولید ۲۰ میلیون ست در البرز

ایسنا/البرز مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور گفت: سالانه به ۷۰ میلیون ست دیالیز در کشور نیاز داریم.

علیرضا عسکری روز سه شنبه پنجم اسفند در حاشیه افتتاح  سه خط توسعه‌ای و تولید قطعات دستگاه دیالیز که در شرکت ساخت تجهیزات پزشکی سها برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون «ست دیالیز» در شرکت ساخت تجهیزات پزشکی سها در استان البرز تولید می‌شود که نیاز کشور به این ست‌ها ۷۰ میلیون عدد در سال است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در صورت حمایت لازم شرکت ساخت تجهیزات پزشکی سها آماده تولید ۷۰ میلیون ست دیالیز در سال و تامین نیاز داخلی است.

عسکری گفت: در گذشته ست‌های دیالیز از کشورهای ژاپن و اسپانیا وارد می‌شد که  تحریم‌ها در این زمینه مشکلاتی به وجود آورد اما به همت متخصصان داخلی اکنون این ست‌ها در کشور تولید می‌شود و آمادگی لازم برای تامین تمام نیازهای کشور در این بخش وجود دارد.

وی در ادامه به راه اندازی خط تولید محفظه خواص پودر بی کربنات دستگاه دیالیز اشاره کرد و افزود: امروز با راه اندازی این خط زمینه تولید سالانه یک ۱۴۰۰ عدد محفظه خواص پودر بی کربنات دستگاه دیالیز در کشور فراهم شده است.

ظرفیت تولید ۲۰ میلیون قطعه ست دیالیز

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در ادامه این مراسم گفت: با افتتاح خط تولید ست دیالیز با پلیمر ‏pvc   حدود ۲۰ میلیون قطعه در سال تولید خواهیم داشت که عدم وابستگی به خارج از کشور را در پی دارد.

کریم همتی اظهار کرد: بحث ارزآوری و عدم وابستگی به خارج از کشور از نکات برجسته راه اندازی این خطوط تولیدی  است.

وی افزود: سهم جمعیت هلال احمر در تولید ست های دیالیز در ابتدای سال ۲۰۰ هزار قطعه بود که این تعداد هم اکنون به همت همکاران شرکت ساخت تجهیزات پزشکی سها به ۲۰ میلیون ست دیالیز رسیده است.

همتی اظهار داشت: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم ضمن تامین نیازهای داخلی، اقدام موثری برای صادرات این محصولات انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha