• پنجشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-92834

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان:

برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری، چالش مدیریت شهری است

برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری، چالش مدیریت شهری است


مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: برون‌سپاری فعالیت‌ها و ماموریت‌ها، چالش مدیریت شهری است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی محمودی ظهر امروز در جلسه مشترک شهرداران و دهیاران استان که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید برخی امور شهرداری‌ها به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شود، اظهار کرد: اهم مشکلات برون‌سپاری، نیروهای موجود شهرداری‌ها است که تفکیک این نیروها از شهرداری‌ها سبب هزینه گزاف و بحث‌های فرهنگی و اجتماعی شده و دیگر مشکل، منفک شدن نیروهای شهرداری است.

 

وی تصریح‌کرد: بحث بعدی به‌عنوان چالش در شهرداری‌ها، ساختار سازمانی شهرداری‌ها است. در استان ۱۸۳۰ پست مصوب در شهرداری داریم که ۴۳۴ نفر نیروی رسمی و پیمانی بوده و این در حالی است که 3105 نفر نیروی غیررسمی شاغل در شهرداری داریم.

 

این مسئول با بیان اینکه حدود ۲۳۰ نفر از نیروهای باکیفیت به‌صورت غیررسمی در پست‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند، افزود: اما به دلیل مشکل در چارت نمی‌توانیم این افراد را در پست‌های سازمانی ساماندهی کنیم.

 

محمودی با اشاره به اینکه حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها دیگر مشکل این نهادها است، یادآور شد: تفاوت فاحش بین دریافتی پرسنل شهرداری و دیگر دستگاه‌ها وجود دارد. کارکنان شهرداری‌ها حقوق و مزایای پایینی نسبت به دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌‌کنند و خواستار اصلاح حقوق هستند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۷۱۱ هزار نفر در شهرهای استان زنجان ساکن هستند، تصریح‌ کرد: امسال بودجه شهرداری‌ها با رشد ۴۱ درصدی به ۵۶۶.۷ میلیارد تومان رسیده است.

 

سرپرست اداره‌کل امور روستایی و دهیاری‌های استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه، گفت: روستاها محور توسعه و تولید هستند و این در شرایطی است که ۶۵۷ دهیاری در استان زنجان وجود دارد.

 

محمدرضا هادوی تصریح ‌کرد: مشکلات دهیاری‌ها تجدیدنظر در پست سازمانی دهیاری‌ها است. تنها ۹ پست کارشناسی در نظر گرفته شده و پست‌هایی همچون رئیس گروه نیز می‌توانست موجب انگیزه بیشتر کارکنان شود.

 

این مسئول خاطرنشان‌ کرد: فقدان نرم‌افزارهای جامع مالی و عمرانی دهیاری‌ها که لاجرم موجب استفاده از نرم‌افزارهای غیراستاندارد شده، باید این موارد نیز در برنامه‌ها مورد توجه باشد.

 

شهردار زنجان نیز در این جلسه گفت: شهرداری‌ها در اوضاع اقتصادی فعلی با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند و در پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستند.

 

مسیح‌الله معصومی به بحث تبدیل وضعیت‌ها در شهرداری زنجان نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 1600 پست سازمانی در شهرداری وجود دارد که ۲۴۰ مورد آن اشغال شده و به دلیل مشکلات در چارت سازمانی امکان ابلاغ پست به نیروهای موجود را نیز نداریم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha