حمل و نقل ریلی
-
چرا "ریل" بازی را به "جاده" باخته است؟
یک کارشناس حملونقل ریلی با انتقاد از تعیین نرخ لکوموتیو توسط راهآهن در حالی که بخش قابل توجهی از آن متعلق به بخش خصوصی است، گفت: عمده هزینههای نگهداری و تعمیر دیزلها وابسته به نرخ ارز بوده و تامین قطعات از خارج از کشور با وجود تحریم با هزینه غیرمتعارف همراه است.
-
در اقدامی جهادی و طی ۳۸ روز؛
تاسیسات تخلیه ریلی فرآوردههای نفتی در یزد ایجاد و بهرهبرداری شد
تاسیسات تخلیه ریلی مخزنداران حامل فراورده های نفتی انبار نفت شهید صدوقی یزد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال تنها طی ۳۸ روز آماده بهره برداری و امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر نفت و مسئولان استانی افتتاح شد.
-
راهآهن رشت-آستارا بالاخره از کدام روش تامین منابع میشود؟
راهآهن رشت- آستارا از پروژههای اولویتدار ریلی کشور است که سه روش تامین منابع از طریق روسیه، فاینانس داخلی و تهاتر نفت برای آن در نظر گرفته شده و باید دید با توجه به تاکید مسئولان، درنهایت با کدام روش تکمیل خواهد شد.
-
برقی شدن ۱۸۱ کیلومتر خطوط راهآهن ایران
ایران در شاخص میزان بار حمل شده توسط ناوگان ریلی رتبه دهم را میان کشورهای عضو اتحادیه بینالمللی راهآهنها (UIC) طی سال ۲۰۲۰ کسب کرده است.
-
مدیرعامل شرکت راهآهن تاکید کرد
محصولات روسیه به هند از کریدور ریلی ایران صادر میشود
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق ایران صادر میشود، گفت: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس و از مرز سرخس تا بندرعباس ظرف مدت کمتر از سه روز طی شده و سپس با کشتی به کشور هند حمل میشود.
-
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی پاسخ داد
بهترین راه سرمایهگذاری در پروژههای حملونقل ریلی چیست؟
به گفته دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی، بهترین روش برای تکمیل کریدور بینالمللی شمال-جنوب و سایر خطوط ریلی ترانزیتی کشور، این است که ایران به همراه کشورهای بهرهمند از مسیر در سرمایهگذاری پروژه برای ساخت، بهرهبرداری و انتقال سهیم باشند تا عبور بار کافی بهنحو حداکثری تضمین شود و هیچ یک در هنگام بهرهبرداری عرصه را خالی نکند.
-
مدیرکل راهآهن شمال۲ خبر داد
رشد ۴۲ درصدی جابجایی مسافر با راه آهن گیلان
مدیرکل راهآهن شمال۲ از جابجایی بیش از ۸۲۴ هزار نفر در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: شاهد رشد ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
-
وزیر جدید راه، راهآهن را دریابد
به گفته دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته، فعالان بخش حملونقل از وزیر جدید راه انتظار دارند رسیدگی ویژهای به بخش حملونقل ریلی داشته باشد و در اسرع وقت، اقدامات لازم را برای نجات صنعت حملونقل ریلی انجام دهد تا امیدها به برگشت این بخش به سمت مسیر صعودی و استفاده از فرصتهای بزرگ داخلی و بینالمللی پیش روی آن احیا شود.
-
راهآهن باید مالکیت را به بخشخصوصی منتقل کند
۶۰ لکوموتیو باری در دو سال گذشته زمینگیر شدند
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود ۶۰ دستگاه لکوموتیو باری به دلیل ضعفهای موجود در نظام تعمیر و نگهداری این کشندهها و همچنین کمبود منابع مالی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران زمینگیر و از چرخه سیر خارج شدهاند، گفت: در چنین شرایطی راهآهن دولتی باید هر چه سریعتر به انتقال مالکیت کشندههای خود به بخش خصوصی اقدام کند.
-
۱۰ هزار کیلومتر خط راهآهن، در انتظار دریافت اعتبار
مسئولان حوزه حملونقل و بالاترین مقام کشور به لزوم توسعه خطوط ریلی تاکید دارند و در این میان به گفته وزیر اقتصاد، حدود ۱۰ هزار کیلومتر خطوط راهآهن دارای مجوز اجرا هستند و قانونا جزء طرحهای اجرایی شناخته میشوند که برای اجرای آنها در مدت چهار سال با فرض اضافه نشدن طرحهای جدید، تقریبا ۲۵ برابر میزان فعلی اعتبار لازم است.
-
پیشنهادها به وزیر بعدی راه و شهرسازی
دولت باید از تصدیگری خود در حوزه حملونقل بکاهد
یک کارشناس حوزه حملونقل ریلی با اشاره به مشکلات حوزه حملونقل، گفت: اگر مشارکت همه ذینفعان بخش خصوصی نباشد و آنها در تصمیمگیریها حضور نداشته باشند، وضعیت با مشکلات فعلی ادامه پیدا میکند.
-
بدهی حملونقل ریلی، بهدلیل تصدیگری راهآهن است
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی درباره بدهیهای حملونقل ریلی گفت که این بدهیها بهدلیل تصدیگری راهآهن است و اگر رویکرد مدیرعامل راهآهن و وزیر راه این باشد که این تصدیگری را حفظ کنند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد.
-
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد
تخصیص ١٢٠٠ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری آذربایجان غربی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای بازآفرینی شهری این استان در نظر گرفته شده است.
-
سهم کم بخشخصوصی از سودآوری حملونقل ریلی
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی با بیان اینکه راهآهن موظف است بر اساس فرمول اعلامی شورای رقابت نرخگذاری کند، گفت: جایی که بخش خصوصی شریک و رقیب شرکت راهآهن است، این شرکت نرخ رشد را پایینتر در نظر گرفته اما جایی که انحصار ۱۰۰ درصدی دارد، نرخ را بالاتر در نظر گرفته؛ که باعث میشود بخش عمده کیک کوچک سودآوری در بخش حملونقل ریلی نصیب دولت شود.
-
بازدید وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا + تصاویر
وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان و معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان سفر به شهرستان آستارا از پل مرز زمینی مشترک دو کشور و همچنین ترمینال غلات و بارانداز ریلی آستارا بازدید کردند.
-
معاون وزیر راه خبر داد
احداث ۲ پروژه مشترک ایران و آذربایجان در آستارا در حوزه حمل و نقل ریلی
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دو پروژه مشترک مرزی ایران و آذربایجان در شهرستان آستارا با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی در حال احداث است.
-
تا پایان سال مالی امسال انجام میشود
بهرهبرداری از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در زیرساختهای حملونقل کشور هزینه شده است، گفت که تا پایان سال مالی ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید به بهرهبرداری میرسد.
-
در گفتوگو با ایسنا مطرح شد
بخش حمل و نقل، اشتغال و ارزآوری بالایی دارد
یک کارشناس بازار کار بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا را دارای ارزآوری و اشتغالزایی بالا دانست و بر لزوم صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر تاکید کرد.
-
مدیرعامل راهآهن اعلام کرد
عقبماندگی ریلی با بدهیهای چند هزار میلیاردی گذشته
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ما میراثدار گذشتهای هستیم که بدهیهای سنگین چند هزار میلیاردی باعث عقبماندگی صنعت ریلی شده است.
-
پرفسور رئیسی:
تغییر اقلیم توجیهی برای پوشش خطاها شده است
پدر علم آب شناسی ایران و استاد دانشگاه شیراز اعتقاد دارد که امروزه تغییر اقلیم توجیهی شده برای پوشش خطاهای مدیریتی ۳۰، ۴۰ سال گذشته، که این امر خلاف واقع است و باید بر اساس داده ها اظهار نظر شود.
-
مدیر کل راهآهن جنوب عنوان کرد:
رشد ۱۳ درصدی حمل بار در محور جنوب / کاهش مصرف سوخت و تصادفات با حمل ریلی
مدیر کل راهآهن جنوب با بیان اینکه هزینه حمل و نقل ریلی حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل جادهای به صرفهتر است، گفت: در داخل استان به طور کامل از ظرفیت حمل و نقل ریلی استفاده نمیشود. با توجه به مزیتهایی که راهآهن دارد، انتظار میرود بخشی از بارها که دولتی است از طریق راه آهن حمل شود که با این اقدام بیش از ۸۵ درصد تصادفات جادهای کاسته میشود.