• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062820691
  • خبرنگار : 50159

در جلسه آپفن استان زنجان مطرح شد؛

اختصاص ۳۸۸ میلیون تومان به طرح‌های پژوهشی نیمه‌تمام زنجان

اختصاص ۳۸۸ میلیون تومان به طرح‌های پژوهشی نیمه‌تمام زنجان

ایسنا/زنجان مدیر مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان از اختصاص ۳۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به طرح‌های پژوهشی نیمه‌تمام استان خبر داد.

خلیل قاسم‌لو صبح امروز (۲۸ شهریورماه) در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه برای هفت طرح پژوهشی نیمه‌تمام استان اعتباری بالغ بر ۳۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تخصیص یافته است، گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند پس از تایید ناظر طرح پژوهشی و متناسب با پیشرفت فیزیکی در قالب اعتبار تخصیص‌یافته، نسبت به پرداخت اعتبار طرح اقدام کنند.

وی در خصوص طرح‌های پژوهشی نیمه‌تمام استان، اظهار کرد: ارزیابی تاب‌آوری شهر زنجان در برابر سوانح و مخاطرات طبیعی با تاکید بر سیل و زلزله و زیرساخت‌ها، بررسی تاب‌آوری شهر زنجان در برابر حوادث و مخاطرات طبیعی و محیطی با تاکید بر عوامل اجتماعی و توانمندسازی شهروندان، بررسی و ارائه الگوی کاربردی – اجرایی تشکیل و توسعه زنجیره‌های تولید و عرضه و ارزش در محصول زیتون، سیب‌زمینی و کشمش جزو این طرح‌ها به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این، مطالعه توانمندسازی و افزایش سازگاری گروه‌های آسیب‌پذیر ساکن شهر زنجان در مقابله با کرونا و نیز بررسی نقش عوامل نهادی در کاهش اثرات بیماری کرونا و تحریم‌های اقتصادی بر مولفه‌های محیط کسب و کار استان‌های کشور با تاکید بر استان زنجان جزو هفت طرح پژوهشی نیمه‌تمام استان زنجان محسوب می‌شود.

معاون فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طرف کارگروه آپفن موظف شده است تا در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و با بهره‌گیری از پتانسیل علمی استان و جامعه دانشگاهی در خصوص توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی به منظور کسب شناخت صحیح از موضوعات و نیازهای پژوهشی خود و اولویت‌بندی صحیح آن‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

مازیار پیدا با اشاره به اینکه مراحل نیازسنجی پژوهش‌های اولویت‌دار در ۱۰ مرحله انجام شده است، خاطرنشان کرد: بعد از انجام نیازسنجی و تهیه شناسنامه برای طرح‌های پژوهشی، اطلاعات لازم وارد سامانه مربوطه خواهد شد که در این راستا ۴۳ طرح پژوهشی در این سامانه به ثبت رسیده و بعد از ارزیابی این طرح‌ها توسط ارزیابان، رتبه‌بندی‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha