• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091309333
  • خبرنگار : 50426

رئیس جامعه معلولین فارس:

نگرش های منفی اجتماع عامل انزوای معلولین

نگرش های منفی اجتماع عامل انزوای معلولین

ایسنا/فارس رئیس جامعه معلولین استان فارس گفت: معلولین با اینکه نقصان هایی دارند اما توانایی‌های غیرقابل انکار و کمتر دیده شده ای نیز دارند اما نگرش منفی جامعه نسبت به مقبولیت های معلولین دلیل انزوای اجتماعی این قشر است.

سعید فانی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه در فارس ۱۵۰ هزار معلول شناسایی شده است که ۴۰ هزار نفر آن ها ساکن شیراز هستند، گفت: این آمار مربوط به آن هایی است که به بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده اند، زیرا تعداد زیادی از آن ها هنوز برای تشکیل پرونده به مراکز بهزیستی رجوع نکرده و شناسایی نشده اند.

رئیس جامعه معلولین استان فارس، با بیان اینکه معلولین همواره با مشکل نبود حمایت کافی و مستمر به لحاظ مادی و معنوی، مواجه بوده‌اند، گفت: امیدهای حمایت برای بهبود شرایط زیست معلولان، تنها در حد وعده‌ها باقیمانده و بخش اعظمی از نیازهای اعضای این جامعه مرتفع نشده است.

وی افزود: مشکلات معلولین مشهود بوده و هر سال هم مطرح می‌شود اما تا کنون کسی به آن ها اهمیت نداده است.

فانی گفت: در حالیکه اکثر قریب به اتفاق معلولین از نظر مادی زیر خط فقر هستند، علاوه بر هزینه‌های معیشتی، باید هزینه‌های درمانی مستمری را متحمل شوند و این شرایط لزوم حمایت از آنان را ایجاب می‌کند.

رئیس جامعه معلولین فارس عنوان کرد: مقدار مستمری مشخص شده برای افراد معلول کفاف گوشه ای از هزینه های آن ها را هم نمی دهد و نیازمند اعتبار بیشتری از سوی دولت هستیم.

وی همچنین گفت: متاسفانه فرهنگ تعامل جامعه با معلولین به درستی تبیین نشده و مردم با نا آگاهی از توانایی های علمی، فرهنگی و ورزشی معلولین در عرصه های مختلف نگرش منفی نسبت به این افراد دارند که باعث می شود، این قشر از جامعه از مردم فاصله گرفته و نا امید و منزوی شوند.

رئیس جامعه معلولین استان فارس از مسئولین درخواست کرد که برای فرهنگ سازی پذیرش معلولین در جامعه گام بردارند تا معضل دوری گزینی معلولین حل شود.

فانی افزود: متاسفانه در دوران کرونا تعاملات اجتماعی معلولین به دلیل شرایط ضعیف فیزیکی آن ها در برابر ویروس باعث شد تا آنها به مقدار بسیار زیادی افسرده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha