• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403031208305
  • خبرنگار : 71460

سقوط چهار قهرمان کشتی المپیک!

سقوط چهار قهرمان کشتی المپیک!

چهار قهرمان دوره قبل المپیک در کشتی آزاد به دلایل مختلف از حضور در المپیک پاریس بازماندند.

به گزارش ایسنا، رقابتهای کشتی آزاد المپیک پاریس نسبت به دوره قبل در توکیو تفاوت زیادی کرده و باید منتظر چهره های جدیدی روی سکوی مدال ها باشیم. از وضعیت محرومیت کشتی گیران روسیه گرفته تا نتایج انتخابی سبب شده چهره های مهمی از حضور در این رقابتها باز بمانند. 

از شش قهرمان دوره قبل کشتی آزاد در المپیک توکیو، چهار نفر در این دوره غایب هستند و از حضور در رقابتها بازماندند.

۶۵ کیلو: تاکوتو اوتوگورو - ژاپن

تاکوتو اوتوگورو، قهرمان المپیک توکیو در وزن ۶۵ کیلوگرم در جهانی بلگراد ناکام بزرگ بود. او پس از دو پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب اسماعیل موسوکایف مجارستانی شد که در نهایت قهرمان جهان شد.

پس از مصدومیت، اوتوگورو خود را برای مسابقات مقدماتی جام امپراتور ژاپن آماده می کرد که در آنجا نیز برابر کوتارو کیوکا در شرایطی شکست خورد که اعتراضات زیادی به داوری وجود داشت. اوتوگورو که از داوری ناراضی بود حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد و به سرعت سالن را ترک کرد.

اینگونه بود که یکی از بااستعدادترین کشتی گیران جهان  که در ۱۸ سالگی قهرمان مسابقات جهانی و المپیک توکیو را به دست آورد، باید المپیک پاریس را در خانه ببینید.

۸۶ کیلو: دیوید تیلور - آمریکا

دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک با قبول ۲ شکست پیاپی مقابل پدیده کشتی آمریکا، ناباورانه حضور در المپیک پاریس را از دست داد تا با خاطره ای تلخ از المپیک خداحافظی کند. 

دیوید تیلور به عنوان رقیب سنتی حسن یزدانی طی سال های اخیر، ۵ مرتبه موفق به شکست یزدانی شده بود و یک مرتبه نیز تن به شکست داده بود تا به نام آشناترین کشتی گیر تاریخ برای مردم ایران تبدیل شود. آرون بروکس جانشین تیلور در تیم ملی آمریکا شده است.

۹۷ کیلو: عبدالرشید سعدالله‌یف - روسیه

با نظر کمیته بین المللی المپیک عبدالرشید سعدالله‌یف اجازه حضور در رقابت‌های کشتی اروپا و کسب سهمیه المپیک را از دست داد. او نتوانست در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس در باکو حضور پیدا کند و بدین ترتیب این قهرمان روس، به احتمال زیاد المپیک پاریس را از دست خواهد داد.

 سعدالله‌یف، کاپیتان تیم ملی کشتی روسیه و دارنده دو طلای المپیک و پنج طلای جهانی است.

۱۲۵: گیبل استیوسون - آمریکا

گیبل استیوسون قهرمان سنگین وزن بازی های المپیک توکیو، در انتخابی تیم ملی آمریکا شرکت نکرد و به این ترتیب در پاریس غایب است. او در ۲۱ سالگی تصمیم به کنار گرفتن از کشتی و روی آوردن به کشتی کچ گرفت. او حال حاضر به عضویت یک تیم فوتبال آمریکایی درآمده است.

بر این اساس تنها زائور اوگویف و زائوربک سیداکوف به عنوان دو مدافع عنوان قهرمانی در ۵۵ و ۷۴ کیلوگرم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۴ ۰۱:۵۲

چرا اجازه ندادن سعدالله یف در بازیهای انتخابی شرکت کنه؟