• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091611957
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد:

سواد و سلامت‌محور توسعه است

سواد و سلامت‌محور توسعه است

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: سواد و سلامت‌محور توسعه است.

محمد مهرافزون در جلسه شورای نهضت سوادآموزی در خصوص شناسایی نیازها و علایق آموزشی بی‌سوادان و سواد آموزان، اظهار کرد: شناسایی نیازها و علایق آموزشی بی‌سوادان و سواد آموزان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله و پاسخگویی به سؤالات درباره محتوای مورد نیاز و مورد علاقه آموزش و مؤلفه‌های ایجاد انگیزه درونی و بیرونی بی‌سوادان و سواد آموزان و ارائه راهکارهای کلان و عملیاتی برای تأمین نیازهای آموزشی جامعه هدف انجام شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا در بروجرد برنامه‌ریزی لازم جهت استعدادیابی و شناسایی سواد آموزان هنرمند در رشته‌های مختلف و برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی و معرفی این افراد به مراکز فنی حرفه‌ای جهت دریافت کارت مهارت و کمک به معرفی این افراد به بازار کار و سیستم تولید انجام شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن اشاره به این‌که امروزه سواد و سلامت‌محور توسعه است خاطرنشان کرد: یکی از کارکرد امروزی علم آن است که به‌سلامت جامعه کمک می‌کند و سواد با توسعه رابطه مستقیمی دارد.

وی عنوان کرد: طی یک‌ماهه اخیر استعلام فهرست‌های اولیاء دریافتی از مدارس به تعداد ۴۹۵۷ نفر و جذب ۱۲۴ نفر از اولیاء در قالب کلاس‌های انتقال و سوادآموزی انجام شده و هم‌اکنون جهت برگزاری کلاس‌های تحکیم در دست بررسی است پیش‌بینی می‌شود تعداد ۸۰ نفر دیگر جذب خواهد شد.

مهرافزون سوادآموزی را در صورتی موفق خواند که در شناخت نیازها و مشکلات زندگی افراد سوادآموز و انگیزه درونی و بیرونی آن‌ها گام مؤثری برداشته شود و افزود: آموزش بزرگسالان فعالیت‌های سازمان یافته به‌منظور ایجاد جامعه در حال یادگیری از طریق انتقال دانش و مهارت روزآمد به بزرگسالان تا بتواند در جهات تکامل و تعالی حرکت کنند و در سرنوشت جامعه خود از لحاظ اجتماعی فرهنگی سیاسی و اقتصادی مشارکت فعالانه داشته باشند و توسعه رشته‌های مهارتی در مرکز یادگیری هدایت گل‌ها در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی رشته‌های جدید مهارتی و هنری به کلاس‌های مهارتی مرکز افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: در راستای شناسایی و معرفی سواد آموزان و آموزش‌دهندگان بافنده فرش محلی، اداره سوادآموزی در نظر دارد به‌منظور ارتقا این توانمندی‌های به‌زودی نمایشگاه فرش را در سطح شهر افتتاح کند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد در خصوص ضرورت و اهمیت سوادآموزی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است، بیان کرد: نیازاست یک جامعه آماری درست و منطقی از افراد بی‌سواد و کم‌سواد در سطح شهرستان داشته باشیم و همه ارگان و نهادها برای شناسایی و ریشه‌کن سوادآموزی به‌ویژه اعضای شورای پشتیبانی لازم است به یاری و هم‌افزایی نهضت سوادآموزی آیند و در بهبود عملکرد سوادآموزی کمک‌ها و یاری‌های لازم را در جهت ارتقا سوادآموزی انجام دهند.

همچنین گودرزی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد در این جلسه، اظهار کرد: تمامی مسئولین مربوطه در جلسه می‌بایست با همت و تلاش خود عملکردها و دستورالعمل‌های نهضت سوادآموزی را به‌صورت منظم و مدون انجام دهند تا بتوانیم از لحاظ پیشرفت سوادآموزی در سطح استان و حتی کشوری عملکرد مناسبی را از خود نشان دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha