• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401040603844
  • خبرنگار : 71588

تاکید اردن و فلسطین بر لزوم توقف اقدامات یک‌جانبه برای ازسرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی

تاکید اردن و فلسطین بر لزوم توقف اقدامات یک‌جانبه برای ازسرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی

پیش از سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در اواسط ماه آتی میلادی که شامل اراضی اشغالی فلسطین نیز می‌شود، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بنا به درخواست پادشاه اردن وارد امان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان بر موضع ثابت اردن در قبال مسأله فلسطین و حمایت از شهروندان فلسطینی برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروعشان تاکید کرد.

پادشاه اردن همچنین تاکید کرد که کشورش تا ابد در کنار ملت و مسأله فلسطین می‌ایستد و هیچ چیز برای اردن مهم‌تر از مسأله فلسطین نیست.

عبدالله دوم در جریان این دیدار خاطرنشان کرد، تنها راه خاتمه یافتن نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، راهکار تشکیل دو کشوری است که تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند.

پادشاه اردن ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی، تصریح کرد، اردن بی‌وقفه تمامی تلاش خود را برای حمایت و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس خواهد کرد.

عبدالله دوم و محمود عباس همچنین توافق کردند که در وقت کنونی بهترین گام، توقف اقدامات یک‌جانبه برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل در آینده است.

پادشاه اردن اظهار داشت که کشورش با طرف آمریکایی به صورت مداوم در تماس است و اردن با تمام توان خود از حقوق برادران فلسطینی حمایت خواهد کرد.

پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات اسرائیل پس از انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و  پیامدهای آن بر فرصت‌های تحقق صلح و همچنین تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، محمود عباس مواضع اردن در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مسأله عادلانه فلسطین را ستود و تلاش‌های اردن در حمایت و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس و دفاع از آنها را ارج نهاد.

محمود عباس در جریان این دیدار چالش‌های پیش روی فلسطینیان داخل اراضی فلسطینی به خاطر اقدامات رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha